Action PC PS5 XBOX Jurassic Park: Survival

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
jps.png


release: TBA
genre: action-adventure
dev: Saber

Eén dag na de gebeurtenissen in de eerste film.

Return to Isla Nublar the day after the events of the beloved 1993 Jurassic Park film in an original adventure 65 million years in the making.

Survive thrilling first-person action as InGen scientist Dr. Maya Joshi, who was unable to evacuate Isla Nublar, in this single-player action-adventure game and discover a never-before-told story.

Through thrilling encounters, experience the wonder and danger of dinosaurs, each with their own distinct and adaptive behaviors brought to life by John Hammond’s vision.

 
Hopelijk gaat het om méér dan enkel die nostalgie-kaart te trekken. Want 't is wel relatief easy om meteen alle iconische locaties, scènes én muziek uit 1993 te gaan gebruiken. Daar heb je al meteen een pak insta-buyers mee (waaronder mezelf :unsure: )
 
Hopelijk gaat het om méér dan enkel die nostalgie-kaart te trekken. Want 't is wel relatief easy om meteen alle iconische locaties, scènes én muziek uit 1993 te gaan gebruiken. Daar heb je al meteen een pak insta-buyers mee (waaronder mezelf :unsure: )
Het is gewoon het type spel waar elke fan al 30 jaar op wacht (holy shit, 30 jaar).
Nu hebben ze de grafische kracht om het waar te maken, het leent zich uitstekend voor Ray tracing qua setting.
Als ze nu de sfeer en muziek effectief deftig krijgen (laten we hopen dat ze J. Williams betrekken) én een afgewerkte game afleveren, wordt dit toch echt een topper.
 
Het is gewoon het type spel waar elke fan al 30 jaar op wacht (holy shit, 30 jaar).
Nu hebben ze de grafische kracht om het waar te maken, het leent zich uitstekend voor Ray tracing qua setting.
Als ze nu de sfeer en muziek effectief deftig krijgen (laten we hopen dat ze J. Williams betrekken) én een afgewerkte game afleveren, wordt dit toch echt een topper.
Telltale spel vond ik ook nog goed qua verhaal.
 
Terug naar hét eiland, net na de eerste film.

De droom van iedere JP fan. Had ook gewoon altijd de 2de film moeten zijn ipv The Lost World.
Onbegrijpelijk welke richting de films zijn uitgegaan na de eerste film.
elke keer "we hebben een eiland gevonden waar nog dino's zaten" of "we gaan een eiland bouwen met dino's op".

Ik had ook veel liever gewoon de opvolging van Isla Nublar of eventueel eens een zijsprong naar een "development"-eiland ofzo. Maar geen 5x he...
 
Onbegrijpelijk welke richting de films zijn uitgegaan na de eerste film.
elke keer "we hebben een eiland gevonden waar nog dino's zaten" of "we gaan een eiland bouwen met dino's op".


Ik had ook veel liever gewoon de opvolging van Isla Nublar of eventueel eens een zijsprong naar een "development"-eiland ofzo. Maar geen 5x he...

uh, JP2 en JP3 vinden nochtans plaats op het development eiland :unsure:
Ze hebben nooit eilanden gevonden waar toevallig nog dino's waren


Nah, The Lost World had gewoon het 2e boek nauwer moeten volgen.
Bwa, ik vind The Lost World (film) nochtans ook heel goed (met uitzondering van San Diego einde).
Het boek is ook goed, maar zou niet echt tot uiting gekomen zijn op film denk ik.

Zelfde met Jurassic Park 1 boek: daar zijn ook grote delen niet verfilmd geweest of aangepast geweest (RIP john hammond :unsure:)
 
The Lost World vond ik eigenlijk ook best goed. Wel compleet anders dan het boek ja, maar 't is tijd vr een re-read want er is precies niet veel van blijven hangen. JP3 vond ik veel minder alleszins. Sam Neil kon de boel niet redden.

Voor Survival hoop ik mee op een Alien: Isolation achtige gameplay. Zodat het er net als in de films meer op aankomt te runnen en hiden. Dat in combinatie met wat exploring.

En we gaan dan eindelijk te zien krijgen hoe de 'set' van de T-Rex Jeep attack er nu eigenlijk écht uit zag :unsure: (you know, the thing with the cliff)
 
Onbegrijpelijk welke richting de films zijn uitgegaan na de eerste film.
elke keer "we hebben een eiland gevonden waar nog dino's zaten" of "we gaan een eiland bouwen met dino's op".

Ik had ook veel liever gewoon de opvolging van Isla Nublar of eventueel eens een zijsprong naar een "development"-eiland ofzo. Maar geen 5x he...
Probleem met dinosaurussen in een film is dat er maar weinig werkbare formules voor bestaan. De beste formule is (en blijft imo) kat-en-muis spel, zoals JP3 dat heel goed begrepen heeft (niet dat die film zelf beter was). Met Jurassic World films probeerden ze wat meer elementen in te steken en dat is duidelijk niet gelukt.

Maar mocht er iets anders dan kat-en-muis spel lukken in een dinofilm wil ik dat zeker graag zien.
 
En we gaan dan eindelijk te zien krijgen hoe de 'set' van de T-Rex Jeep attack er nu eigenlijk écht uit zag :unsure: (you know, the thing with the cliff)
Het verblijf van de trex was eigenkijk een dal met een show podium waar de trex zijn prooi , de geit , opat voir de bezoekers.
Dat podium bevond zich deels naast de weg( en was hol voor de geiten binnin en de lift, wat ook verklaart waarom de trex zijn voetstappen zo luid en vibrerend waren en op het einde niet).

Op de foto is rood krabbeltje waar de trex uitbrak en blauw krabbeltje de afgrond naast het 'podium'
Screenshot-20231215-015116-You-Tube.jpg

20231215-023538.jpg

Screenshot-20231215-011704-Samsung-Internet.jpg
 
Zo staat het ook op enkele originele tekeningen. Maar dat prentje uit dat boek had ik nog nooit gezien.

't Is wel zo dat de nodige verplaatsing van de auto niet getoond wordt. De T-Rex flipt 'm op exact dezelfde plek dan waar de geit stond, en erna ligt hij vlak naast die afgrond. Zoals het ook in dat prentje staat.

En in de scène waarin Muldoon en Ellie ter plekke komen, is duidelijk te zien dat die wagen wel een heel stuk moet opgeschoven zijn.

Er is ook nog dat shot in daglicht waarin ze op exact dezelfde plek stoppen, in omgekeerde richting. Daar krijg je ook nooit een afgrond te zien.

Dus ja, dat hogere platform moet er ontegensprekelijk geweest zijn, maar 't komt niet helemaal overeen met hoe het in beeld is gebracht, dus ik ben ergens wel benieuwd hoe ze dat ik deze game misschien gaan weergeven.

Voor de duidelijkheid, ik heb hier nooit van wakker gelegen, het verstoort voor mij niet de inleving. Maar ik vind het wel interessant :)
 
Terug
Bovenaan