Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga ik eens bekijken. Ik dacht 3,5jack adapter en het is prima. Niet dus. LOLVolgens mij ondersteunt die adapter geen input, enkel output.
Je moet ook even kijken afhankelijk van welk type video mic je hebt gekocht (pro, pro+, NTG....) welke aansluiting die heeft. Normaal is dat een TRS (tip ring sleeve) Iphone adapters hebben een TRRS (tip ring ring sleeve) meestal, waardoor je nog een TRS naar TRRS verloopstukje nodig hebt.
Ik heb een Shure Lapel ik sluit die aan met de apple lightning naar 3,5mm jack en dat werkt prima, maar die heeft geen extra voeding voor je iPhone natuurlijk.
Ik heb een Shure MV-5 die met een micro-usb naar Lighting kabel werkt
Ik heb ook een Rode Wireless GoII maar die sluit ik niet aan op de iPhone, maar dat kan met de USB-C naar Lightning kabel (SC15), die ook op een Rode VideoMic NTG gebruikt kan worden.
Even kijken dus naar jouw specifiek model, de connector opzoeken en dat even googlen.
Ik heb btw de Rode vid mic go. Zou normaal moeten werken op een gewone 3,5jack. Of zie ik iets over het hoofd?Als je een mac hebt airdrop => mac, dan op NAS / Dropbox whatever soort network sharing je gebruikt naar de pc is hoe ik het doe.
Photo's app in Windows zou ook via USB moeten gaan, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
Ik heb ook een lavalier mic met 3 zwarte ringen en mijn Rode mic go heeft 2 zwarte ringen. En geen van beide werkt.Neen, er zijn 2 soorten 3,5mm jacks. Eentje met 1 (TRS) en eentje met 2 (TRRS) metalen ringetjes. De eerste is de meest voorkomende in camera's. De 2e in smartphones. Rode gaat er vanuit dat haar producten meer in een hotshoe gebruikt worden en voorziet daarom standaard TRS kabeltjes.
Je kan je mic dadelijk in de meeste DSLR's / mirrorless camera's pluggen met je huidige kabletje, maar als je die in een smartpone die nog een 3,5mm jack heeft wil steken heb je al een "Rode SC7"verloopkabeltje nodig dat van TRS naar TRRS gaat. Het kan zijn dat dat kabeltje werkt als je het in je bestaande Belkin adapter steekt ook...
Waar moet ik dan op letten? LOL3 zwarte ringen is TRRS, 2 is TRS. Goed dan weet je alvast dat de adapter niet goed is...
Ik vermoed dat je intentioneel eentje met een extra lightning aansluiting hebt genomen om de iPhone te kunnen opladen tijdens het opnemen?
Ik gebruik de apple headphone adapter, maar die werkt alleen met TRRS. Als dat kan werken (want, geen extra stroom daarmee), kan je Videomic =>Rode SC4 adapter => apple lightning headphone adapter => iphone doen.
Van die Lav kunnen mss de batterijen wel leeg zijn (en heb die batterijen niet op te testen). Maar het zou sws met de shotgun moeten dienen.Hmm, ik zou denken dat die Belkin wel met je lav zou moeten werken. Als die TRRS is, dan moet dat normaal gaan... Heb je al eens in voice memo's geprobeerd of die werkt?
Van de site van apple: "Supports remote and mic control"