Apple Phone iPhone dual sim ervaringen

REpute

Well-known member
Heb zakelijk een iPhone (12) met fysieke Proximus SIM. Privé een Samsung met Proximus. Aangezien de iPhone in de laatste modellen via eSim ook een tweede nummer kan hebben, ben ik aan het kijken om mijn privé nummer ook aan mijn zakelijke telefoon te koppelen.

Heb zo al wat filmpjes op Youtube bekeken en die dual SIM implementatie ziet er wel goed en doordacht uit. Beide nummers zijn actief en kunnen onafhankelijk van mekaar in- en uitgeschakeld worden. Telefoon, adresboek, SMS lijken deze functionaliteit goed geïntegreerd te hebben. Enige is misschien Whatsapp, maar je kan blijkbaar via Whatsapp business een tweede nummer hebben op hetzelfde toestel.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met dual sim op iPhone? Hoe werkt dit in de praktijk? Welke providers gebruik je? Zijn er misschien onnozele dingen waar ik niet meteen aan denk?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat Telenet nog geen esim had. Behalve voor de apple watch 4g is er een esim bij Telenet.
&
Proximus heeft wel esim.
 
wij hebben hier esim liggen van Proximus hoor, collega heeft zelf eentje geactiveerd op zijn iPhone.

Ik dacht dat Telenet nog geen esim had. Behalve voor de apple watch 4g is er een esim bij Telenet.
&
Proximus heeft wel esim.
Inderdaad, ik was aan het verwarren met eSim ondersteuning voor Apple Watch die Proximus niet en Telenet wel heeft. Dus wat betreft provider moet ik toch nog eens dubbelchecken.

Verder als er input is over dual SIM gebruik in het algemeen op iPhone, dan hoor ik het nog graag.
 
Ik reis veel en gebruik de esim functie daar vaak voor. Je kan hiermee ook meer dan 1 esim hebben. Heel handig en tot dusver nog geen functies gezien die ik echt mis.
 
Terug
Bovenaan