Invloed op het Kadastraal inkomen

hanada

Banned
Weet iemand wat voor effect het heeft op een KI om van een slaapkamer een dressing, grote kleerkast te maken? Valt dat onder 'berging'?
Groetjes
 
De vraag is waarom je dit überhaupt zou aangeven om uw kadastraal inkomen te laten herberekenen natuurlijk.
 
Tenzij je het actief aangeeft, niets.

Ze kopen enkel je Ki herschatten als je een grote verbouwing doet. En dan nog enkel als je een aanvraag hebt ingediend.

Ze komen niet at random kijken of het ki nog klopt
 
Onze woning werd in 2011 helemaal gerenoveerd door de vorige eigenaars. In 2015 dan verkocht vanwege scheiding. In 2019 stond er opeens iemand voor de deur om het K.I. te herberekenen. Kwam opeens een heel eind hoger uit omwille van de airco’s en extra badkamer geloof ik. Maar we hadden zeker die herberekening niet aangevraagd.
 
Onze woning werd in 2011 helemaal gerenoveerd door de vorige eigenaars. In 2015 dan verkocht vanwege scheiding. In 2019 stond er opeens iemand voor de deur om het K.I. te herberekenen. Kwam opeens een heel eind hoger uit omwille van de airco’s en extra badkamer geloof ik. Maar we hadden zeker die herberekening niet aangevraagd.
Waarschijnlijk verbouwingen met vergunning dan? Of zaken die zeer duidelijk aan de buitenkant te zien zijn?
 
In een land waar recht op eigendom een grondwettelijk recht is zou een belasting als onroerende voorheffing niet mogen bestaan. En al zeker niet als de basis voor de berekening een random belachelijk getal is zoals het KI.

Ik heb nooit begrepen waarom je jaarlijks belasting moet betalen omdat je in een huis woont dat je hebt gekocht... Dat is compleet absurd.

Dit gezegd zijnde: als er geen verplichting is om verfraaiingen aan te geven dan zou ik het niet doen. Controles gebeuren op basis van bouwaanvragen dus als je voor een verbouwing geen bouwaanvraag nodig hebt (zoals een dressing plaatsen) dan zou ik rustig zwijgen. Vermindering van een KI omdat je een slaapkamer minder hebt zal waarschijnlijk niet gebeuren. Om een vermindering tot 25% te krijgen moet je al behoorlijke schade hebben aan een woning (zoals een brand of overstroming)...

OV op basis van KI is zowat de meest debiele belasting die er bestaat. Dat is echt lachen met de mensen en geen enkele politicus die het aandurft om daar grondig werk van te maken. Het is een boeltje geworden...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan