ns_ripper
Member
Aarschot
iTrader:
100% (112/112)
- Algemene informatie/specificaties
- I9-9880HK
- Nieuw/tweedehands
- Tweedehands
- Aanwezigheid factuur en/of garantie
- Nee
- Ook elders te koop aangeboden
- Neen
- Verzending/afhaal
- Verzending
- Afhaling
- Afhaallocatie
- Aarschot
Betreft een ppbga 1440 cpu op een interposer voor S1151 bord.
Liep bij mij op stock voltage op x47 all core turbo. (8-cores/16 threads).
Let wel dit werkt alleen op volgende borden:
Ik draaide deze tot gisteren op mijn Asrock Fatal1ty Z170 Gaming K6 met 1 latje van 8GB (hynix DDR4 2666 maar op 2400). De andere 3 latten die ik had waren niet stabiel.
Goede koeling is noodzakelijk want net als zijn i9-9900K desktop broertje stookt die los 200W en meer als je gaat overclocken. Bij mij was het beperkt tot 110W max.
Als je een heatpipe cooler gebruikt, gebruik dan eentje met een vlakke onderplaat. Geen koeler waar je rechstreeks de heatpipes op je cpu zet. Daar deze die gewoon exposed is. (geen heatspreader)
Zo dus wel:
Ze zijn ook heel picky met geheugen maar allicht als je wat speelt met timings en spanningen dat dit wat beter lukt. Ze raden zelf latten met samsung chips aan.
Hier gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/4001201770134.html
Hier nog wat informatieve links:
xeon-e5450.ru
linustechtips.com
video's:
Als je een bordje met ondersteunde chipset hebt, wil ik de bios wel voor u modden.
Ik raad zowieso aan om eentje met een Z-chipset te nemen, daar die meer fasen hebben (omdat ze sowieso op overclocken voor zien zijn).
Ik heb helaas maar 1 main systeem en te weinig tijd om er veel mee te spelen, maar zeer leuk speelgoed voor de tweaker en performance guru!
Min een meeneemprijs: €150
Vragen: shoot
Liep bij mij op stock voltage op x47 all core turbo. (8-cores/16 threads).
Let wel dit werkt alleen op volgende borden:
Ik draaide deze tot gisteren op mijn Asrock Fatal1ty Z170 Gaming K6 met 1 latje van 8GB (hynix DDR4 2666 maar op 2400). De andere 3 latten die ik had waren niet stabiel.
Goede koeling is noodzakelijk want net als zijn i9-9900K desktop broertje stookt die los 200W en meer als je gaat overclocken. Bij mij was het beperkt tot 110W max.
Als je een heatpipe cooler gebruikt, gebruik dan eentje met een vlakke onderplaat. Geen koeler waar je rechstreeks de heatpipes op je cpu zet. Daar deze die gewoon exposed is. (geen heatspreader)
Zo dus wel:
Ze zijn ook heel picky met geheugen maar allicht als je wat speelt met timings en spanningen dat dit wat beter lukt. Ze raden zelf latten met samsung chips aan.
Hier gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/4001201770134.html
Hier nog wat informatieve links:
LGA 1151 Frankenstein Processors Guide: Modified CPUs for Budget Builds
Complete guide to LGA 1151 Frankenstein processors - modified laptop CPUs for desktop motherboards. Installation, compatibility, and performance comparison.
Guide: Running CoffeeLake/Refresh CPUs on Sky\KabyLake motherboards.
Hello guys. I used a search engine and found that the possibility to run CoffeeLake processors on Sky\KabyLake motherboards was brought up here before, but did not receive a wide coverage, even though there are many people who have good Z170/270 motherboards and want to upgrade their obsolete 4C/...
linustechtips.com
video's:
Als je een bordje met ondersteunde chipset hebt, wil ik de bios wel voor u modden.
Ik raad zowieso aan om eentje met een Z-chipset te nemen, daar die meer fasen hebben (omdat ze sowieso op overclocken voor zien zijn).
Ik heb helaas maar 1 main systeem en te weinig tijd om er veel mee te spelen, maar zeer leuk speelgoed voor de tweaker en performance guru!
Min een meeneemprijs: €150
Vragen: shoot