Humor - Een ernstige zaak

808 State

Well-known member
"De geteleviseerde humor is het eindproduct van een doelgerichte politiek correcte selectie. De parochiezalen en culturele centra, waar de comedians mogen warm lopen, functioneren als filters. Een komiek als Kris Van Spitael wordt genadeloos uitgerangeerd. De Vlaming wil vooral zichzelf herkennen als een sympathieke knol die het allemaal niet te ingewikkeld maakt en veel kan relativeren."

Die Kamal Khamarch is natuurlijk een veel veiliger keuze om de verbindende, inclusieve samenleving te onderstutten, die onder immense druk staat, dan een komiek die op régime-goedgekeurde en gepromote narratieven schopt. Héhé. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld. Gelukkig alle anderen die spreken voor eigen kraam niet. Humor is een ernstige zaak - Doorbraak.be


Ook ik vind dat de humor die dezer dagen via de reguliere media naar ons toe komt van zo een belabberd niveau dat ik wegzap uit plaatsvervangende schaamte.
 
Ook ik vind dat de humor die dezer dagen via de reguliere media naar ons toe komt van zo een belabberd niveau dat ik wegzap uit plaatsvervangende schaamte.

Dat is niet echt wat Sanctorum schrijft toch?
Kharmach, Van Peel en natuurlijk Geubels zijn goede comedians maar spelen het inderdaad doorgaans veilig. Dat is niets nieuws onder de zon denk ik. Wel grappig dat de middelmatigheid van Hoste dan als standaard naar voren wordt geschoven.

De evolutie rond politieke cartoons vind ik wel zorgwekkend inderdaad.
 
Sanctorum gaat ne keer zeggen wat goede comedy is. Als je in een artikel over Vlaamse comedy niet verder komt dan Hoste (briljant??), Geubels en Karmach dan zwijg je beter
En 't is zoals ik in het racisme topic ook schreef: de rassengrappen zijn meestal onorigineel en smakeloos, en daarom blijven ze eraf.
Het is moeilijker ze NIET te maken dan ze WEL te maken
 
Laatst bewerkt:
"Een komiek als Kris Van Spitael wordt genadeloos uitgerangeerd"
- googled Kris Van Spitael-
Die is mss gewoon niet grappig?

Als ik dat vergelijk met bv. een Xander De Rycke (die ook categoriek weigert om zich aan te passen voor tv, maar wel een succesvolle carrière heeft), dan denk ik dat er nog steeds ruimte is voor comedy die scherper durft te zijn.
 
"Een komiek als Kris Van Spitael wordt genadeloos uitgerangeerd"
- googled Kris Van Spitael-
Die is mss gewoon niet grappig?

Als ik dat vergelijk met bv. een Xander De Rycke (die ook categoriek weigert om zich aan te passen voor tv, maar wel een succesvolle carrière heeft), dan denk ik dat er nog steeds ruimte is voor comedy die scherper durft te zijn.
Ik dacht dat een komiek grappig moest zijn.
 
Geef mij maar Raf Coppens dan: cultheldje van me, die ook geen fuck geeft over wie wat van hem denkt :)
 
Geef mij maar Raf Coppens dan: cultheldje van me, die ook geen fuck geeft over wie wat van hem denkt :)
Als er iemand doet denken aan 'nonkels die moppen tappen tijdens een communiefeest', is hij het wel :p
 
Dit schrijft zichzelf:
Ik heb het wel graag wat absurd


Held toch.

Zeker en vast geen slechte komieken. "De kluut" was wel geniaal.

Bij mij staat er op mijn lijstje:
  • Micheal Van Peel
  • Xander De Rycke
  • Kamal Kharmach
  • Hans Teeuwen
  • Jochem Myjer
  • Najib Amhali
  • Theo Maassen
  • Youp van ’t Hek
  • Jimmy Carr
  • George Carlin
  • Gabriel Iglesias
  • Iliza Shlesinger

Humor (en cabaret specifiek) is nu wel een zeer specifiek genre, en eerlijk genre. Als je je brood kunt verdienen met humor doe je toch iets goed. Elke lach die je krijgt is een eerlijk en verdiende. Hoe slecht sommige je ook vinden.
 
Terug
Bovenaan