HP Omen desktop

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Ben al geruime tijd op zoek naar ofwel een laptop ofwel een desktop voor terug wat op te kunnen gamen. Zal echter eerlijkerwijs sporadisch zijn, maar wil toch meekunnen met de laatste games.

Nu heb ik al eens een MSI stealth laptop gekocht met ik geloof een 2070 videokaart erin, maar dat ding zijn fans waren iets mis mee en maakte een goddeloze herrie.
Dus dacht ik, misschien volgende keer terugkeren naar een desktop.

De HP Omen reeks lijkt me wel wat, maar ik vraag me af of deze goed zijn en uitbreidbaar zijn? Future-proof dus. Specifiek deze: https://www.coolblue.be/nl/product/886471/hp-omen-gt12-1560nd.html

Processor​

Processor AMD Ryzen 7 Processor-nummer5700G Processor kernenOcta core (8) Kloksnelheid3,8 GHz Turbo snelheid4,6 GHz Cachegeheugen16 MB

Werkgeheugen​

Intern werkgeheugen (RAM)16 GB Opslagcapaciteit uitbreidbaar tot64 GB Samenstelling geheugen2 x 8 GB Totaal aantal RAM geheugensloten4 Geheugenslot 18 GB Geheugenslot 28 GB Geheugenslot 30 GB Geheugenslot 40 GB Geheugensnelheid3200 MHz Type geheugenDDR4

Opslagcapaciteit​

Totale opslagcapaciteit1 TB Type opslagSSD Opslagcapaciteit van SSD1 TB Aantal SSD's1 Type SSDM.2, NVMe, PCIe

Grafische kaart​

Videokaart chipsetNVIDIA GeForce RTX 3070 Ti Soort videokaartDedicated Werkgeheugen van videokaart8 GB

Aansluitingen voor je monitor/beeldscherm​

Totaal aantal HDMI poorten desktop achterkant1 Totaal aantal displaypoorten desktop achterkant3

Aansluitingen achterkant​

Totaal aantal USB-A poorten desktop achterkant4 Aantal USB-A 2.0 poorten (480 Mbps) desktop achterkant2 Aantal USB-A 3.1 poorten (10 Gbps) desktop achterkant1 Aantal USB-A 3.0 poorten (5 Gbps) desktop achterkant1 Totaal aantal USB-C poorten desktop achterkant2 Aantal USB-C 3.0 poorten (5 Gbps) desktop achterkant1 Aantal USB-C 3.1 poorten (10 Gbps) desktop achterkant1 Netwerkaansluiting EthernetsnelheidGigabit Ethernet (1000 Mbps) Aantal ethernet poorten1

Aansluitingen voor-, zij-, bovenkant​

Totaal aantal overige USB-A poorten desktop2 Aantal overige USB-A 3.0 poorten (5 Gbps) desktop2 Totaal aantal overige Microfoon aansluitingen desktop1 Totaal aantal overige combo aansluitingen desktop1
 
Op zich niet slecht, maar bij zo'n prebuild zijn de uitbreidingsmogelijkheden dikwijls minder. Al zeker bij HP, als ik me goed herinner.

Vind het ook een rare keuze om voor een Ryzen APU te gaan (dus met integrated graphics) en er dan een 3070Ti bij te steken. Dan ben je beter af met een Ryzen 5600X ...

Bij Alternate hebben ze wel een aantal interessante systemen, heb je daar al eens gekeken?

Verder vind ik het nogal veel geld om af en toe eens wat te gamen? Wat wil je zoal kunnen draaien? Op welke resolutie zal je spelen?
 
hier een review filmpje van hp omen pc welliswaar niet dezelfde specs maar wel zelfde reeks ,
persoonlijk zou ik toch eerder voor zelf build gaan dan voor een prebuild hoor en ook zoals 2.die.4 aangaf
 
Op zich niet slecht, maar bij zo'n prebuild zijn de uitbreidingsmogelijkheden dikwijls minder. Al zeker bij HP, als ik me goed herinner.

Vind het ook een rare keuze om voor een Ryzen APU te gaan (dus met integrated graphics) en er dan een 3070Ti bij te steken. Dan ben je beter af met een Ryzen 5600X ...

Bij Alternate hebben ze wel een aantal interessante systemen, heb je daar al eens gekeken?

Verder vind ik het nogal veel geld om af en toe eens wat te gamen? Wat wil je zoal kunnen draaien? Op welke resolutie zal je spelen?
Thanks. Wil laatste CODs kunnen spelen, en dan klassiekere games zoals RS, WoW (mocht ik ooit terug starten), ...
 
Terug
Bovenaan