Hotel Barcelona van SUDA51 en SWERY vanaf vandaag beschikbaar

Hotel Barcelona, de bloederige roguelite van de Japanse culthelden SWERY (Deadly Premonition) en SUDA51 (No More Heroes, Lollipop Chainsaw), is nu beschikbaar op Steam, Xbox Series X|S en PlayStation 5. In dit gestoorde hack ’n’ slash-avontuur beland je in een hotel vol seriemoordenaars, bizarre geheimen en een trip die je grip op de werkelijkheid flink op de proef stelt. Je speelt als Justine, een federaal agent die het hotel onderzoekt wanneer een oude entiteit, Dr. Carnival, haar nieuwe krachten schenkt. Binnen de muren van dit bizarre resort wacht een parade van krankzinnige killers, elk geïnspireerd door klassieke horror-subgenres. Sla je erdoorheen, ontdek de waarheid achter de mysterieuze Seven Slasher Killers, en probeer te ontsnappen aan een nachtmerrie die steeds grotesker wordt.

Zoals het een roguelite betaamt, zal je vaak sterven, maar elke mislukking maakt je sterker. Geesten van eerdere pogingen verschijnen om je te helpen in nieuwe runs, en in co-op kunnen tot drie spelers samen de bloederige chaos trotseren. Liever wat sadistisch vermaak? Dan kun je ook gewoon andermans game binnendringen en hun voortgang genadeloos verpesten.

Of zoals SWERY het zelf zegt: “Toen ik Hotel Barcelona in 2019 voor het eerst aankondigde, klonk het misschien als een grap. Maar grappen kunnen een eigen leven gaan leiden. Na zes jaar – samen met mijn collega's bij White Owls Inc en geïnspireerd door het waanzinnige concept van Goichi Suda – blijft er alleen de geur van bloed, een wrange lach en een prachtige nachtmerrie over. Ik heb het gevoel dat dit geen game is die ik wilde maken, maar een game die ik moest maken. Het is de chemische reactie van twee gekke genieën die met elkaar in botsing komen. Ik hoop dat jullie genieten van het resultaat." Welkom in Hotel Barcelona, waar het inchecken makkelijk is, maar uitchecken een heel ander verhaal.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan