Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Al enkele maanden geleden dat ik nog op horlogeforum jeb rondgekeken. Wat vragen ADs tegenwoordig voor een DJ 36mm?
 
Wat een degoutante reactie zeg! Als je niets deftig kan antwoorden, zwijg dan gewoon. :sick:
Rustig Suske is maar een mopje hé, het is gewoon weer zo'n typisch lifestyle/Kickstarter-horloge waar ze de hemel op aarde beloven omdat ze de magische formule hebben gekraakt om de kosten te vermijden. Je krijgt waar je voor betaalt (vind het zelfs duur voor wat het is). Als je in die prijsklasse zit te shoppen zijn er veel leukere opties te vinden die wel een deftige pedigree hebben en waar je binnen 10 jaar nog altijd een dealer kan binnenstappen voor een onderhoud.
 
Rustig Suske is maar een mopje hé, het is gewoon weer zo'n typisch lifestyle/Kickstarter-horloge waar ze de hemel op aarde beloven omdat ze de magische formule hebben gekraakt om de kosten te vermijden. Je krijgt waar je voor betaalt (vind het zelfs duur voor wat het is). Als je in die prijsklasse zit te shoppen zijn er veel leukere opties te vinden die wel een deftige pedigree hebben en waar je binnen 10 jaar nog altijd een dealer kan binnenstappen voor een onderhoud.
Had ge dit nu gewoon vanaf de eerste keer gereageerd 😉
 
Jongens, ik heb sinds kort een sporthorloge (Apple Watch) en heb de smaak wat te pakken gekregen. Nooit eerder een horloge gedragen maar zou nu ook een 'deftig' horloge willen. Heb er echter nul verstand van dus mijn vraag aan jullie: wat zijn de 'goede'/mooie merken wanneer je een horloge zoekt in de price range 100 - 500 euro?

En zijn er ook websites met een groot aanbod aan (tweedehands) horloges? Al ga ik wellicht toch opteren voor een fysieke winkel.

Bedankt alvast!
 
Jongens, ik heb sinds kort een sporthorloge (Apple Watch) en heb de smaak wat te pakken gekregen. Nooit eerder een horloge gedragen maar zou nu ook een 'deftig' horloge willen. Heb er echter nul verstand van dus mijn vraag aan jullie: wat zijn de 'goede'/mooie merken wanneer je een horloge zoekt in de price range 100 - 500 euro?

En zijn er ook websites met een groot aanbod aan (tweedehands) horloges? Al ga ik wellicht toch opteren voor een fysieke winkel.

Bedankt alvast!
Ik kan enkel van mijn ervaring spreken, aangezien ik dezelfde weg heb afgelegd.

Nooit een horloge, dan een Garmin Fenix, en ik heb er sinds vorige zomer een Seiko SSK003 bij. Seiko 5-serie zijn imo mooie horloges voor het geld. Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
 
Jongens, ik heb sinds kort een sporthorloge (Apple Watch) en heb de smaak wat te pakken gekregen. Nooit eerder een horloge gedragen maar zou nu ook een 'deftig' horloge willen. Heb er echter nul verstand van dus mijn vraag aan jullie: wat zijn de 'goede'/mooie merken wanneer je een horloge zoekt in de price range 100 - 500 euro?

En zijn er ook websites met een groot aanbod aan (tweedehands) horloges? Al ga ik wellicht toch opteren voor een fysieke winkel.

Bedankt alvast!
Kijk eens naar Tissot of Seiko inderdaad, afhankelijk van je budget. Tissot PRX vind ik wel knappe horloges voor die prijs.
 
Ook ik ben, zoals @Brick Top aan het rondkijken naar een 'instapmodel' qua horloge.
Ik heb het topic eens doorlopen en zag vooral Tissot, Seiko en wat andere duurdere merken passeren.

Ik weet niet of ik nu al 350+ wil uitgeven aan een dergelijke horloge. Misschien met tijd wel, maar ik zou nu basis willen beginnen.
Daarom viel mijn oog op de Edifice reeks van Casio.
Zijn hier mensen vertrouwd met Casio? Of is dat een merk dat ik beter sowieso schrap en toch beter investeer vanaf een Seiko SSK001 of 003 bv?

Mijn oog was nu gevallen op types zoals:
Casio 1
Casio 2
Casio 3
 
Ook ik ben, zoals @Brick Top aan het rondkijken naar een 'instapmodel' qua horloge.
Ik heb het topic eens doorlopen en zag vooral Tissot, Seiko en wat andere duurdere merken passeren.

Ik weet niet of ik nu al 350+ wil uitgeven aan een dergelijke horloge. Misschien met tijd wel, maar ik zou nu basis willen beginnen.
Daarom viel mijn oog op de Edifice reeks van Casio.
Zijn hier mensen vertrouwd met Casio? Of is dat een merk dat ik beter sowieso schrap en toch beter investeer vanaf een Seiko SSK001 of 003 bv?

Mijn oog was nu gevallen op types zoals:
Casio 1
Casio 2
Casio 3
Ik heb "recent" nog een ssk003 gekocht, en moet zeggen dat ik er heeeel tevreden van ben. En dit komt dan van iemand die ook een Grand Seiko en Rolex in de collectie heeft zitten.

Als ik je Casio's zie, moet je misschien ook eens kijken naar de Seiko SRPE reeks. Ik heb zo eentje als daily met een aftermarket bandje van strapcode. Echt een top combo, draag hem heel graag!
 

Heb deze wel op het oog voor mijn vrouwtje. Maar dan zonder het goud. Ben alleen benieuwd wat ze er van gaat vinden..:shy:
Als je 'm effectief daar koopt, opletten voor import tax, kan lelijk tegenvallen op dat bedrag.
Gaillard in Amsterdam heeft ook een mooie te koop:
 
Neen was gewoon een voorbeeld van het horloge.
Edit:

Zeer mooi.
 
Raden jullie een Quartz model of een automaatmodel aan als eerste horloge?

Ik ben van plan om een nieuw horloge als daily te dragen, maar durf niet garanderen dat ze ook voor een tijdje aan de kant kan blijven liggen.
Ik las hier ergens al dat je dan wel wat problemen kunt krijgen met het horloge opwinden en opnieuw verzetten van tijd en datum.
 
Terug
Bovenaan