Hoe vul je een lange zomer zonder reizen?

indy

New member
Dag iedereen

Als prille dertiger met een leuke job, vind ik het vreselijk moeilijk om de lange zomer onder coronamaatregelen te vullen met iets verrijkends. Ik heb als leraar secundair onderwijs de maanden juli en augustus vrij, maar behalve korte reisjes naar bestemmingen vlakbij, wil ik meer doen en vooral meer mensen ontmoeten. Je kan geen boeken blijven lezen, hé :)

Wat bestaat er zoal om de zomer met iets tofs en verrijkends te vullen, volgens jullie? Buitenshuis, natuurlijk.

Ik begin:
  • animator op een jeugdkamp of camping
  • je een tijdje terugtrekken op een klooster om na te denken of veel te lezen
  • vrijwilligerswerk zoals een korte vakantie begeleiden voor mensen met een handicap
  • bijklussen in de horeca
  • ...
 
Vorige zomer niet op reis geweest naar het buitenland en het was de tofste zomer sinds de laatste 10 jaar. Wij hebben gaan kajakken, 3 dagen naar de Ardennen geweest toen het daar eind de 30 graden was, gaan wandelen in Heuvelland en achteraf iets gaan eten, een dag pairi daiza, een dag cape gris nez,..

En nog zoveel dingen die ik nog eens wil doen hier en geen tijd voor gehad heb vorig verlof.

Mensen ontmoeten.. Tja ik vrees ervoor dat die tijd passé is. Iedereen zit liever met zijn neus op een scherm.
 
- met vrienden naar pretpark
- dag naar de zee
- als de horeca het terug toelaat brouwerijen
bezoeken
 
Vreemd. Op tv zie ik leerkrachten altijd zeggen dat ze ofwel halve zomer werken ofwel de zomer volledig nodig hebben om mentaal op te laden...

Bon, on topic. Je suggesties zijn vreemd, want die veronderstellen dat er geen maatregelen meer zijn en dan kun je doen wat je wil.

Het is al ver gekomen als mensen hun zomer niet kunnen vullen zonder verre reizen...

Werk in je tuin
Ga wandelen
Leer een hobby
(Maak kinderen- nooit tijd over )
 
Voor alle duidelijkheid: ik vroeg naar activiteiten buitenshuis, waar je mensen kan ontmoeten in een coronazomer, niet dus naar activiteiten in je eentje of met de vrienden die je al hebt. (Dat kan ik ook bedenken, hé, mannen ;p)

We zitten hier in de in de forumafdeling 'reizen', zijn sommigen vergeten. Beetje raar dan dat er reacties komen van: ugh, nogal erg dat je per se wil reizen, of werk in uwen hof. Wrong forum, guys.
 
Jokerreis?
Ik ben alleen nog maar met kriskras mee geweest maar mensen doen dat soort reizen ook gewoon om anderen te leren kennen...
 
Intersoc, daar gaan veel single leerkrachten heen als vrijwilliger, je hebt je reis gratis en moet iets van 6u per dag presteren. Ik deed dit als student, ik werke dan als huismeester, beetje klusjes doen in de zuiderse zon en 's avonds :woohoo:
 
Als corona onze 'reisvrijheid' deze zomer nog steeds beperkt, denk ik er sterk aan om een fietsreis in te plannen met een tentje en zo wat rond te trekken op eigen tempo.
 
Als corona onze 'reisvrijheid' deze zomer nog steeds beperkt, denk ik er sterk aan om een fietsreis in te plannen met een tentje en zo wat rond te trekken op eigen tempo.
Ik ga niet genoeg verlofdagen hebben voor een uitgebreide reis maar mocht ik 2 maanden hebben zou ik dit meteen doen.
 
Ik denk dat de beperkingen binnen Europa misschien nog kunnen meevallen, misschien het moment om onbekende streken in Frankrijk en Duitsland of Groot-Brittanië te ontdekken?
 
Motorijden is zeker een leuke .

Kan ook een 125CC kopen voor is toertje te bollen en onderhoudje zelf leren doen.

Moctails maken , is iets speciaal klaarmaken voor te eten .

Oude game heropakken , heb ik juist gedaan lol BF3
 
Terug
Bovenaan