Hoe speel jij langverwachte games?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 2181
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 2181

Guest
Is dat 24/7 doorknallen en in ruk uit?!
Of eerder : genieten in stukken van het moment, de kunst van zulke games

Ikzelf probeer dat toch gewoon gezien omstandigheden ( huis, tuintje,gezin) men momenten te kiezen. Letterlijk : is het vandaag niet , dan is het morgen..
Vroeger moest ik dat zo snel mogelijk uitknallen om mee te kunnen praten...
Nu heb ik zoiets van ok.. quality time...

Soit shoot.

Soms kijk ik uit na een game ( en vroeger zou ik geld geven om hem 3 dagen vroeger te spelen. Nu kan mij dat niet meer zo erg schelen ik koop nog op release maar dan waar het goedkoopst is. En dan speel ik het dan soms toch ma drie dagen later eens.
En de echte toppers speel ik op mijn gemak uit bv Ghost of Tsushima 1.5 maand over gedaan, spider-man 1 maand

voor horizon en elden ring verlof genomen en ook van plan om non stop te spelen

speciaal in de australie store gekocht om zo een dag vroeger te spelen

Elden Ring gaat als'k mij goed herinner mijn eerste pre ordered game zijn die'k weldegelijk op de launch ga spelen sinds XCOM Enemy Unknown. Letterlijk dus 10 jaar geleden.

Pff, kan me niet herinneren de laatste keer dat ik zo hard uitkeek naar een spel dat ik mijn dagelijkse gewoontes voor neerleg...

Dit jaar heb ik volgende games gekocht: Far Cry 6, Mass Effect Legendary Edition (in solden), Little Nightmares II, NFS Heat, There's No Game: Wrong Dimension en Tales of Arise. Tales en There's No Game heb ik nog niet volledig uitgespeeld, rest heb ik na aankoop beginnen spelen tot de finish, maar ik maakte er geen vrije tijd voor.

Vorig jaar heb ik aangeschaft: Cyberpunk 2077, AC Valhalla, Horizon Zero Dawn, C&C Remastered, Metro Exodus, Beat Saber en Half-Life Alyx. Van deze games is het enkel Cyberpunk en Valhalla die ik nog moet uitspelen. Cyberpunk had teveel bugs naar mijn zin en Valhalla sprak me niet echt aan, vond Odyssey beter (vooral de mythologische creatures). Rest heb ik uitgespeeld maar geen vrije tijd voor gemaakt behalve voor HL Alyx, maar dat was juist de week na de eerste lockdown dus vrije tijd maken was toen niet moeilijk.

Natuurlijk moet ik rekening houden met het feit dat ik bezig ben met studie. Moest ik in de plaats daarvan werken, zou ik voor HL Alyx en Horizon zeker wel verlof genomen hebben.

Van de reeds aangekondigde games in 2022 kijk ik uit naar Company of Heroes 3 (grote fan), STALKER 2 en het 4de seizoen van DLC voor Anno 1800. Enkel CoH3 zou ik verlof voor nemen.

Maar de laatste keer dat ik aan de pc vastgekluisterd was voor een bepaalde game, dan zal dat vast de nacht geweest zijn dat World of Warcraft aan de Legion-expansie begon, toen raidde ik nog en was ik maximum level 7 uurtjes later, op klokslag 8u 's ochtends want het eerste uur zat ik vast in de lag.

Eens dat de game uit is, wacht ik af tot ik een moment heb dat ik ineens enkele uren kan gamen. Dat was laatst met Cyberpunk :unsure:. Toen was er tijd genoeg door de lockdown.

Hangt van game tot game af tbh, de ene zal ik meteen spelen, de andere ben ik super hyped en speel ik uiteindelijk amper omdat de timing slecht is en soms blijft hij een jaar liggen voor ik er effectief aan begin. Elden Ring kijk ik nu enorm naar uit, maar ik hou er nu al rekening mee dat het goed kan zijn dat hij hier eerst nog een aantal dagen zal liggen voor ik begin. Als het is voor eens 30 min te spelen en dan weet niet en dan weer een uurke, dan wacht ik liever tot een moment dat ik er meer aandacht kan in steken zonder het gezin te verwaarlozen :p

Ik doe nu zodanig lang over een game wegens compleet tijdsgebrek, dat ik de toppers vaak 1,2 of 3 jaar na het uitkomen speel. Is op zich nog mooi meegenomen, want dan zijn die een pak goedkoper.

Vroeger kocht ik ook vaak de games quasi op day one, zeker de nieuwste FIFA, Football Manager, GTA's, Gran Turismo's,...

Enige die nu wellicht wel op day one nog zou binnenkomen is GTA VI als die er ooit komt.

Dus bij mij is het heel gezapig, ik doe al snel een paar maanden over een gemiddelde game, dus speel ik er maar een 3 of 4 tal echt helemaal uit op een jaar.

Hangt af van de game. Ik herinner me nog Max Payne 2 waarmee ik thuis kwam, het installeerde, en dat ik dan gewoon heel de nacht door heb gespeeld en in 1 ruk uitgespeeld heb. Cyberpunk 2077 was ook een game waar ik uren na elkaar in kon verdwalen. Ik speel nu Battlefield V en na een paar rondjes (1-2h spelen) heb ik het wel gezien.

Het gebeurt zeer zelden dat ik iets op release koop, laatste keer was red dead redemption, daarvoor was dat orange box denk ik :)

Maar vind het wel echt leuk om iets op, of heel dicht bij release date te spelen, had dat plan voor cyberpunk 2077, maar gelukkig toch de reviews afgewacht. Ga daarvoor wachten tot de PS5 versie.

Kijk nu wel uit naar hogwarts legacy, maar daar is nog niet eens een release date voor.

Terug
Bovenaan