Het pijnlijke aften topic!

Ik ben beginnen vapen. Klopt het dat die coil om de 2 weken moet vervangen worden? Ik gebruik de vape maar paar keer per dag. Smaak je dat echt wanneer deze ‘leeg’ is?

Ik ben beginnen vapen. Klopt het dat die coil om de 2 weken moet vervangen worden? Ik gebruik de vape maar paar keer per dag. Smaak je dat echt wanneer deze ‘leeg’ is?
Ik vermoed dat je in verkeerde thread zit. Maar een "dry-hit" is gewoon toxisch en dus ongezond.

Ik krijg alleen aften als ik van die agressieve tandpasta gebruik. Sinds ik Sensodine gebruik heb ik er nooit geen last meer van.

Ik heb er wel enkel nog maar heel kleintjes gehad die amper pijn deden.

Pijnlijkste is als je er zo 1 hebt op je onderlip ter hoogte van je hoektand en je er dan met je hoektand op bijt als je aan het eten bent.

Instant kortsluiting in mijn hoofd van de pijn. En de volgende maaltijd is het dan vaak weer van dat omdat het dikker staat van de eerste keer.

Mijn schoonpa heeft me iets gemaakt in de apotheek tegen de aften en heb het eens geprobeerd bij matig pijnlijke aften en dat product verdooft dus uw hele mond. Precies alsof ge bij de tandarts een spuit hebt gehad. Dit gaat zalig zijn bij de echte pijnlijke. Hopelijk werkt het ook genezend.

Ik heb een paar jaar ontzettend veel last gehad van hardnekkige aften. Om de paar weken had ik wel prijs en mijn hele mond zat ook vol. Wat ik ook deed niks leek te helpen. Mijn huisarts heeft mij dan uiteindelijk na veel trial en error een gel voorgeschreven die hydrocortisone en lidocaïne bevat en ook aangeraden om over te schakelen naar een zachtere tandenborstel. Sindsdien geen last meer van gehad. Al 4 jaar aften vrij. Misschien kan je daar is achter vragen? De gel wordt in de apotheek zelf gemaakt en heeft dus geen naam. De exacte percentages van de lidocaïne en hydrocortisone ken ik niet uit mijn hoofd, maar ik kan er altijd is achter vragen als je wil.
B12 tekorten kunnen trouwens ook aften veroorzaken, dus misschien helpt het om dat is te checken.
Het is dus uw recept wat hij heeft gemaakt. Ik had verteld over een product wat zelf gemaakt werd en blijkbaar is dat hetzelfde als het uwe. Merci voor de tip!

Mijn schoonpa heeft me iets gemaakt in de apotheek tegen de aften en heb het eens geprobeerd bij matig pijnlijke aften en dat product verdooft dus uw hele mond. Precies alsof ge bij de tandarts een spuit hebt gehad. Dit gaat zalig zijn bij de echte pijnlijke. Hopelijk werkt het ook genezend.
Hij heeft u wss een zalfje met lidocaine gemaakt (effectief hetzelfde als bij de tandarts). Hier ook 1x meegekregen en dat werkt fantastisch, maar enkel op voorschrift en niet alle dokters willen dat voorschrijven voor aften...

Mensen die nooit aften hebben, kunnen ook echt niet inschatten hoeveel pijn dat eigenlijk doet. Mijn vrouw heeft "ooit eens een aft gehad" en was er dan 3 dagen later van af. Ik zit daar dan 3 weken af te zien :p
Ik had -tot vandaag- nog nooit van aften gehoord.

Als ik dit topic bekijk dan mag ik mij hier mee gelukkig prijzen. Ik wist niet dat zoveel mensen daar last van hadden. :frown:

(OK ik bijt wel eens op mijn tong, maar dat is niet echt aften. Dat is na een paar uur - max 1 dag al terug pijnvrij)

Ik had -tot vandaag- nog nooit van aften gehoord.

Als ik dit topic bekijk dan mag ik mij hier mee gelukkig prijzen. Ik wist niet dat zoveel mensen daar last van hadden. :frown:

(OK ik bijt wel eens op mijn tong, maar dat is niet echt aften. Dat is na een paar uur - max 1 dag al terug pijnvrij)
op uw tong bijten is écht niet te vergelijken met aften. Op uw tong bijten doet heel even héél veel pijn.
Echt last van pijnlijke aften is die stekende pijn van het exacte moment dat je bijt, maar dan 3 weken lang continu. Ik heb hier letterlijk keren gehad dat ik met tranen in mijn ogen stond van mijn tanden te poetsen.
Héél blij dat het nu de laatste jaren wat geminderd is.

Allez, ik heb ook mijn weg naar dit topic gevonden.

Ik had maand of 3 terug regelmatig aften in mijn mond. Strontvervelend natuurlijk, maar ik at toen geregeld paprika nootjes en mijn ouders dachten eventueel dat het daardoor kwam. Moeilijk te zeggen natuurlijk, maar sinds ik ermee gestopt ben is dat toch zeer sterk geminderd.

Nu sinds deze week weer een aft in mijn mond en tis nog een vree dikke precies. Verschrikkelijk irritant is dat toch zeg. Je kan niet deftig eten en voor uw aft te laten genezen is het ook beter om weinig tot niks pikant te eten, geen frisdrank of alcohol te drinken.

Als drink had ik hier trouwens enorm veel last van, maar ik beet toen geregeld op stylo's en dergelijke :unsure:

Terug
Bovenaan