Herstellingen laten uitvoeren voor verkoop?

RB26DETT

Active member
Dag allen,

Ik wil jullie mening even horen.
Mijn vriendin heeft een kleine SUV van 12 jaar oud met 143.000 km. Momenteel gebruiken we die sporadisch als 2de auto maar gaan hem wellicht wegdoen.
Er zijn echter wat mankementen aan:
- bij het starten schokt de auto (vliegwiel of motorsteun)
- uitlijning is niet goed, wellicht een rubber in de ophanging niet meer goed (wel nog gekeurd geraakt vorige maand)
- de airco werkt niet meer (wellicht nieuwe pomp nodig, 700€)
- de banden zijn versleten (400€)
- carrosserieschade (in plastic bumper)

Wellicht een 2.000 euro nodig om hem in orde te zetten.
Vraag is hoe ik hem best zou verkopen, in de huidige staat of toch nog iets aan laten herstellen? Aan een opkoper verkopen of particulier proberen? 2dehandswagen zijn tegenwoordig belachelijk duur dus misschien toch maar gewoon proberen?
 
Geen kosten doen aan een auto van 12 jaar oud om te verkopen, behalve dan misschien wat essentiële niet al te dure kosten om nog door de keuring te geraken. De meeste kosten haal je er vrijwel nooit uit, ook niet in de huidige markt.

12 jaar oud is ook niet de ouderdom waar mensen nog staan te springen om nog een occasie over te kopen. Gezien de leeftijd en SUV type ook hoogstwaarschijnlijk diesel waar de laatste jaren bijna geen interesse meer voor is in België. Trailer op naar Oost-Europa of boot op naar Afrika.
 
't Is een benzine maar wellicht maakt dat niet zo veel verschil bij die ouderdom.

Had hem beter ingeruild 2 jaar geleden bij aankoop van de Octavia ipv mijne GT86 te verkopen :headshake:
 
Terug
Bovenaan