Handheld

Robbynho

Member
Mensen die bepaalde 'handheld' kunnen aanraden?
De iconische tijd van de GameBoy ligt al even achter ons.
Ik ben op zoek naar ééntje vooral om te gebruiken tijdens het reizen, vakantie,...

De Switch is een optie, maar kan een Switch light voldoende zijn?
Playstation Vita verouderd?
Andere?

Hangt er een beetje van af hé.

Switch Light: kleiner scherm, geen optie om te docken en met joycon-drift kan het zijn dat uw sticks na zoveel tijd niet meer goed werken. Enige optie is dan voor garantie opsturen naar nintendo. Voor de rest heb je dezelfde voordelen als de gewone switch

Gewone Switch: pas een prijs-verlaging gehad. Genoeg kwalitatieve games, microsdkaartjes voor extra opslagruimte zijn zeer cheap.

Nieuwe Switch OLED komt er binnenkort aan voor een serieuze meerprijs. Als ge veel gamet in handheldmode is zo een OLED-scherm wel mooi, maar je moet zelf uitmaken of je die meerprijs wilt betalen daarvoor.

PS Vita: dure geheugenkaartjes die steeds moeilijker te verkrijgen zijn en de nieuwprijs van de vita zelf is ook ferm opgeslagen omdat productie is stilgevallen... Het is mijn ogen een fijne handheld om op te gamen, maar kan vrij kostelijk zijn en is niet bepaald "future-proof"

Steam dock niet vergeten.

Maar in vergelijking met de switch is dat natuurlijk wel een heel andere price range , al is het nog afwachten hoe gebruiksvriendelijk gamen dat effectief is.

In ieder geval is de oled versie bij mij voorbesteld, en gaat mijn normale switch kortelings de verkoop in.

Tegenwoordig zijn emulation retro handhelds uit China "in"

En de kwaliteit van die dingen is goed.
Zowel scherm als knoppen en bouwkwaliteit.
Heb er eentje aangeschaft voor 70 € indertijd. Anbernic 351p

Je hebt ze in allerlei performance klasses tussen 50 - 200 €

Ben momenteel op deze aan't wachten: Odin

200 € voor een android handheld op een overclockte snapdragon 845 chipset.
Android gaming + alle console emulation tot en met Nintendo Wii

10.000+ spellen oprammen van Nintendo 8 - 16 - 32 - 64 bit, dreamcast, PS1 - PS2 - Dreamcast - Gamecube, 3DS, PsP en andere retro consoles.

Geen geknoei met een smartphone die oververhit of geen echte knoppen heeft.
Maar een echte handheld voor een habbekrats met veel mogelijkheden.

Heb me eigenlijk nooit bezig gehouden met android gaming of console gaming.
Maar voor 200 € kan je eigenlijk niet sukkelen.

Hmm ja heb ook al veel gelezen over die retro handhelds.
Ziet er allemaal wel leuk uit, maar ik ben zelf niet echt degene die houdt van retro of oudere games opnieuw te spelen.

Switch lijkt mij vandaag de beste optie.
Al weet ik niet of deze mijn verwachtingen kan inlossen...
Jullie tevreden van deze?

Hmm ja heb ook al veel gelezen over die retro handhelds.
Ziet er allemaal wel leuk uit, maar ik ben zelf niet echt degene die houdt van retro of oudere games opnieuw te spelen.

Switch lijkt mij vandaag de beste optie.
Al weet ik niet of deze mijn verwachtingen kan inlossen...
Jullie tevreden van deze?
Ik ben best wel tevreden over mijn switch. Maar ik vindt het wel jammer dat je geen AAA kan spelen, ofwel in bagger kwaliteit. Ik weet het, de switch is geen krachtig toestel maar toch steekt me dit soms tegen met bv. De framedrops in the witcher 3. Mijn switch gaat de deur uit vanaf dat de steam deck er is.

Of toch niet, want die nieuwe Pokémon gaat weer uitkomen :biglaugh::biglaugh::biglaugh::biglaugh:

Hangt puur van uw smaak af he.
Ik ben een tijdje begonnen met (vooral Nintendo) handhelds te verzamelen.
Qua handhelds zijn Gameboys wat mij betreft toch echt geweldig qua games.
Speel je graag Playstation games mobiel dan kan je beter voor een Vita gaan, of een PSP waarbij je nog de cartridges fysiek kan gebruiken.
Geen idee of je nog games kan downloaden voor een Vita...

Of een retro handheld. Op veel plaatsen te koop en zitten dan een 100+ games op geïnstalleerd ofzo.

Ik ben best wel tevreden over mijn switch. Maar ik vindt het wel jammer dat je geen AAA kan spelen, ofwel in bagger kwaliteit. Ik weet het, de switch is geen krachtig toestel maar toch steekt me dit soms tegen met bv. De framedrops in the witcher 3. Mijn switch gaat de deur uit vanaf dat de steam deck er is.

Of toch niet, want die nieuwe Pokémon gaat weer uitkomen :biglaugh::biglaugh::biglaugh::biglaugh:
als je AAA games zoals mario, metroid of zelda wil spelen heb je wel geen andere keuze dan switch... wie koopt er nu in godsnaam een switch voor witcher 3? dat hoort op een pc.

denk dat de meeste een switch hebben voor first party nintendo games en wat retro remakes en indie games. niemand zit te wachten op doom, far cry, gta, of skyrim of witcher op een switch imo...

zelf op mijn ps5 speel ik geen multiplatforms...is toch nog allemaal inferieur aan mijn pc :)

als je AAA games zoals mario, metroid of zelda wil spelen heb je wel geen andere keuze dan switch... wie koopt er nu in godsnaam een switch voor witcher 3? dat hoort op een pc.

denk dat de meeste een switch hebben voor first party nintendo games en wat retro remakes en indie games. niemand zit te wachten op doom, far cry, gta, of skyrim of witcher op een switch imo...

zelf op mijn ps5 speel ik geen multiplatforms...is toch nog allemaal inferieur aan mijn pc :)
Wel, als je vader wordt heb je minder tijd.

Het is handig dat ik eens 15-30min kan spelen tussendoor en de save kan loaden van en naar de steamcloud. Want zodra ik eens een gaatje vindt van een uur start ik mijn pc. Dit is tegenwoordig maar 1-2u/week :D

Daarom kijk ik dus ook enorm uit naar de steam deck.

als je graag retro games speelt op vakantie is de rg350m (of een andere uit de reeks, kleine verschillen) wel een optie :)

Waar kan je deze best aanschaffen? Ziet er best een leuk toestel uit!

Voor nieuwe games is er eigelijk maar één handheld en dat is de Switch natuurlijk. Persoonlijk vind ik hem een tikkeltje te duur voor wat ik er maar mee zou doen maar tenzij je naar "handheld pc's" gaat kijken is er niet echt iets denk ik.

Voor nieuwe games is er eigelijk maar één handheld en dat is de Switch natuurlijk. Persoonlijk vind ik hem een tikkeltje te duur voor wat ik er maar mee zou doen maar tenzij je naar "handheld pc's" gaat kijken is er niet echt iets denk ik.
Klopt, de Switch geeft mij ook de indruk dat het te prijzig is voor wat het maar zal doen voor mij.
De GameBoy was legendarisch, maar toen waren er natuurlijk ook geen of weinig multiplayer/internet alternatieven.

De handheld zou bij mij vooral gebruikt worden tijdens het reizen (en dus single player).
Thuis blijft die dan waarschijnlijk gewoon liggen en kies ik sowieso voor pc of ps5.

Steam deck lijkt interessant, maar ook die prijs is niet min voor gebruik op plaatsen waar geen internet mogelijk is.

- aliexpress (zoeken op ANBERNIC Official Store)
- reselller op amazon/retro game webshop ofzo

Die retro handhelds zijn idd de moeite waard. (prijs/performance)

Maar je moet er wel eentje pakken met goeie hardware aangepast aan de systemen dat je wilt emuleren.

Die toestellen van Anbernic hebben redelijk belabberde performance omdat die verouderde Chinese Rockchips gebruiken. Maar qua bouwkwaliteit, prijs en gebruiksgemak kan je natuurlijk niet klagen. Zit meestal al direct een mini-sd kaart bij van 64 GB. Meer dan genoeg plek om veel roms op te zetten.

Dat betekent alles tot en met PS1 is full speed. N64 en Dreamcast performance is meer miss than hit.
Maar SM64/Fzero/MK64 bijvoorbeeld draaien wel vlotjes.

Voor ~80 € kan je natuurlijk niet klagen. Wat gameboy spelletjes spelen (classic/color/GBA) of wat playstation spelletjes, SUPER nintendo etc blijft altijd leuk zo eens tussendoor op je verlof. Bij mij ligt dat ding op 't wc :)

Maar uiteindelijk zit er wel een hele community achter die er dan custom firmware/os voor maken waar alle emulators al automatisch ingesteld staan op de beste settings voor dat toestel. Het enigste wat je er nog op moet doen is je roms erop knallen. Deze toestellen zijn dus ideaal voor iedereen zelfs als je niets van emulators kent. Het standaard OS is "ok" Je kan direct beginnen gamen zodra je het aankrijgt. maar het is wel aangeraden om er een custom os zoals 351Elec op te zetten (super easy)

351p/351m heeft de grootste community erachter qua toestellen met deze chipset.

Als je vanuit Spanje selecteert, is dat toestel meestal binnen een dikke week al bij jou geleverd.

Momenteel ben ik op deze aan't wachten: Odin handheld voor ~200 €

Android Snapdragon chipset voor Android gaming met performance klasse upto Gamecube/Wii voor emulators.
Kan je ook eventueel Windows ARM opzetten en zelfs pc games zoals Tomb Raider 2013 was daar redelijk speelbaar op.

Mijn stem gaat naar een Nintendo 3DS. Kan je makkelijk voor minder dan 100 euro op de kop tikken, kan je nog online mee spelen met bvb Mario Kart en kan een heleboel emulators draaien als je dat wilt.

Vooral Nintendo stuff draait natuurlijk super, en met die 2 schermen kan je ook deftig DS games spelen ipv te sukkelen.

Gewoon ontzettend tof & goeie console

Terug
Bovenaan