Groot lot kinderkledij verkopen

Waelvis

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik denk dat dit de beste plek is om dit te vragen.


Ik heb een hele hoop kinderkledij. (Ik spreek over minstens 20 van deze dozen vol)

Het is kledij van onze kinderen dat te klein geworden is, of dat ze niet graag dragen. (Er zit heel veel tussen dat we gekregen hebben van m'n schoonmoeder)
Dit gaat van kleren uit de H&M, C&A, JBC dat veel gedragen is tot kledij van 40€ voor een shirtje dat max 1x gedragen werd.

Aangezien ik geen zin heb om elk kledingstuk apart te fotograferen en op 2dehands, marketplace of vinted of zo te zetten en dan wss honderden pakketjes te moeten versturen zou ik graag een manier vinden om de hele hoop in 1x kwijt te geraken.

Zijn er winkels, personen, organisaties die grote loten kledij opkopen? (Kringloopwinkel is bvb enkel schenken).

Kan ik hiermee bvb ergens op een rommelmarkt of beurs eens gaan zitten?


Ik wil er geen fortuin voor, maar vind het zonde om het zomaar weg te geven.
 
Ik zou idd overwegen om daarmee op een rommelmarkt te gaan staan; denk dat dit voor jou het minste gedoe gaat opleveren.

Bij sommige winkels krijg je wel een korting- of cadeaubon bij elke zak kleding je daar binnenbrengt (bij H&M was dit vroeger toch zo), maar daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten.
 
Sorteren per maat en geslacht en op FB marketplace zetten. Losse foto van de kledij beetje uitgespreid over de vloer is voldoende, met een tekst welke kwaliteit te verwachten is. Je krijgt er niet veel voor, maar toch iets en erg weinig tijdsinvestering. Eventuele berichten voor foto's in detail wel negeren, als je daar zin in had, zou je ze apart aanbieden voor een hogere prijs.

Ik kocht vroeger zo'n pakketten, maar nu dat de oudste 2,5 is blijkt het moeilijk om dit nog te vinden.
 
Ik verkoop sinds enkele jaren de kledij van de kinderen ook zo. 1x per jaar rommel ik hun kleerkast uit. Ik sorteer alles per maat en trek dan per maat foto's. Niet van elk stuk apart, maar v elke soort, dus tshirts, shorts, truien, ... . Ik plaats dat dan meestal op marketplace en enkele Facebook verkoopgroepen.
Ik krijg er waarschijnlijk minder voor dan dat ik alles apart zou verkopen, maar ik moet er bijlange zoveel tijd niet insteken en op een week tijd is alles meestal weg.
 
Hier verkopen de pakketten dan weer niet zo vlot, terwijl ik 1 euro per stuk of minder vraag.
 
Veel ga je niet krijgen voor zo'n grote pakketten. Misschien is het wel net leuk om het aan een goed doel ofzo te schenken? :)

Als je toch een beetje tijd in wil steken zou ik de dure stukken op Vinted zetten. Dat is echt wel een gemakkelijk platform. Mijn vrouw heeft daar al hopen op verkocht (en gekocht :unsure:)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Veel ga je niet krijgen voor zo'n grote pakketten. Misschien is het wel net leuk om het aan een goed doel ofzo te schenken? :)
Ik doe zelf verschillende ruilwinkels (via huis van het kind) per item (kledij, flesjes, buggy,...) dat je binnen brengt, krijg je punten. Die kan je dan weer gebruiken om andere kledij mee in te slaan. Probleem is dat dat enkel goed werkt voor kleren van kinderen onder de drie, daarna wordt er maar weinig binnen gebracht omdat ze de kleren meer effectief verslijten.
1 van de ruilwinkels werkt goed samen met het ocmw, kansarmen krijgen via het ocmw een startpakket punten en regelmatig doneer ik punten "voor de pot" zodat die echt gaan naar wie het nodig heeft volgens het inzicht van de vrijwilligers.
Ik herinner me dat er een dame stond met 5 kinderen en een 6de onderweg toen ik zei aan de vrijwilligster dat ze 100 punten in de pot mocht doen. Ze fluisterde me toe dat die dame een vluchteling was die er alleen voor stond en dat 100 extra punten met zoveel kinderen een heel welgekomen geschenk was. Het is wel enkel in die ruilwinkel (Zottegem) dat ik zeker weet dat ik punten kan schenken die goed terecht gaan komen.
 
Op een beurs van de gezinsbond gaan staan met tafelverkoop. Wel eerst alles sorteren per geslacht/maat. Alle dozen dan op een rij zetten en verkopen maar. Je kan je ook installeren in je garage en een bericht op FB zetten dat garageverkoop doet voor een halve dag.

Ik koop zelf zeer veel tweedehands (behalve schoenen en ondergoed) voor mijn zoontje. Wat Mulan zegt klopt wel, hoe kleiner de maat, hoe groter het aanbod. Babykleding is behalve echte topmerken vrijwel waardeloos. Mensen kopen voor die fase veel te veel en slijten doet het niet echt.

Zelf:
- Jassen en de specialere stukken (skikleding bv) op vinted. Alles waar je meer voor wil dan 3 euro/stuk dus.
- Alles met vlekken en gaatjes, losse zomen: container
- Meh-kwaliteit naar het ocmw.
- Rest die nog echt mooi is: kledingbeurs van de vrouwenbond. Die regelen hier de verkoop zelf. 40 stuks/5 euro kost, en 10% wat effectief wordt verkocht. Ticketje met prijs aan hangen, in doos stoppen. Doos afgeven. Doos diezelfde dag ophalen eventueel cash in een envelop. Doos met rest naar ocmw. Speelgoed idem (dat verkoopt wel het vlotst).
 
Terug
Bovenaan