GPU voeding: 6pin to 8pin

foo-pah

Member
Hey,

heb onlangs een tweedehands gpu bijgekocht, maar het convertorkabeltje van 6pin stekker (uit gpu) naar 8pin stekker (psu) zat er niet bij, heb dat weken later pas gezien toen ik ze wou installeren. Ik heb zonder goed te checken een random convertorkabeltje gekocht op bol.com, maar nu blijkt de 8pin kant niet in de psu te passen. Ik wist niet dat die 8pin kant ook een patroon heeft (rond en vierkant).

Ik vind nergens online het juiste convertorkabeltje, ik heb een 8pin kant nodig zoals op de foto hieronder. Iemand enig idee hoe ik daar aan kan geraken ?

Cheers,

b1P2LOa.jpg

Normaal heb je daar geen speciale adapter voor nodig.

De PCIE connectors uit PSU's die ik ken zijn allemaal 6+2 pin. Ben je zeker dat je niet een stukje (de 2 pins) kan losklikken van de 6 pins?

Uit de gpu komt een 6pin, en in de psu moet een 8pin (zoals op de foto, dit is de connector van de eerste gpu). Ik zoek dus een convertorkabel van 6pin naar 8pin, want de 6pin gaat niet in de psu.

Een setje originele corsair kabels kost +30euro, en dat vind ik wat veel, ik heb alleen dat ene kabeltje of convertor nodig.

Zoals ik het versta, ontbreekt ge gewoon nen 2de PCIe-kabel van uwe PSU... Dan kunt ge zoveel convertorkabels kopen da ge wilt, da ga zelden of nooit lukken om 't te doen werken. Als ge nergens nog extra kabels liggen hebt van uwe PSU, kunt ge nie anders dan ergens ne PCIe-kabel te zoeken. (En die hebben altijd een 6+2-uitgang.)

Denk dat het inderdaad gaat om een bijkomende modulaire kabel om in zijn voeding in te pluggen.
Sowieso extra bij opletten want die connectoren aan de PSU kant zijn NIET gestandaardiseerd tussen verschillende merken, en soms zelfs niet tussen modellen van hetzelfde merk. Worst case scenario passen de connectors maar zitten de effectieve voltage lijnen omgewisseld waardoor uw GPU en wie weet nog meer eenmalig kan dienen als knallende rookmachine.

Ofwel dus extra checken dat de extra modulaire PCIe voedingskabel die je wilt kopen compatibel is met jouw voeding, oftewel direct een nieuwe voeding kopen.

Ja, hier vrees ik ook voor. Tweedehands ga ik dat niet vinden, dus enige mogelijkheid om een setje van de PSU zelf terug officieel te kopen ? Kost helft van een nieuwe voeding :).

Ja, hier vrees ik ook voor. Tweedehands ga ik dat niet vinden, dus enige mogelijkheid om een setje van de PSU zelf terug officieel te kopen ? Kost helft van een nieuwe voeding :).
Je zou ervan verschieten hoeveel brol we nog hebben liggen bij de buy&sell hieronder :D

Terug
Bovenaan