Goede voornemens! (Welke ga je nemen en welke ben je niet nagekomen?)

Feestdagen is inderdaad merde shit. 40+km lopen, en dan zegt de weegschaal dat ik 2kg ben bijgekomen in gewicht. :tongue:

Een van mijn voornemens was om mij niet te laten triggeren door dit forum, 1 pagina in het datingtopic verder en ik mag mij al een bruin papieren zakske gaan zoeken om in te ademen kwestie van kalm te blijven.

Verder zijn in't verleden voornemens nooit echt een groot succes geweest, die van 2022 al helemaal niet en toch was het voor mij eigenlijk tegen alle verwachtingen in een best ok jaar. Ik wil eigenlijk gewoon blijven mijn best doen en doorzetten zoals ik al deed. Ik denk dat het enige voornemen waar ik echt een doel op wil plakken terug een deftig trainingsschema aanhouden is. Door verschillende omstandigheden lukte het mij maar niet vorig jaar, maar dit jaar zou het op dat vlak toch een stuk vlotter moeten kunnen (en @exCite en @515 gaan mij helpen hé :p ). Ik ben benieuwd hoe ik hierop ga kunnen replyen binnen een jaarke :)

Mijn voornemens op 30/12:
Over het algemeen wat gezonder eten of toch op zijn minst de echte rotzooi beperken tot 1 avond per week.
Wat meer bewegen
Terug stoppen met roken
Geen alcohol in de week
Een deftige reis maken in september, liefst buiten Europa.

We zijn 2 januari:
Mijn laatste gefrituurd eten dateert van de kroketten op oudjaar, ik ga zo dadelijk 10 km op de hometrainer zitten en ik heb sinds zaterdagnacht geen sigaret meer aangeraakt.
Ik heb wel een graspopticket gekocht zodat de reis waar ik mee in mijn hoofd zat niet door kan gaan omdat ik daar niet genoeg verlof meer voor heb.

Nooit gedacht dat de leuke voornemen diegene ging zijn die het eerst zou "sneuvelen"

Op carrière vlak wou ik in 2022 vooruit gaan en hoewel het niet gepland was, ben ik zelfstandig geworden :)

"Een lief vinden" staat er altijd bij en da's nog niet gelukt :unsure:
Wel het nieuwe jaar ingezet met 6 mensen te kussen dus ik kan er weer even tegenaan.

Anyway, dit jaar:

- een lief (@MiniJeffrey)
- mijn sociale kring onderhouden en gelijk vorig jaar onvergetelijke herinneringen maken
- nog nieuwe mensen leren kennen/vrienden maken
- naast het freelancen, wil ik dit jaar een zijproject dat passief inkomen zou kunnen generen

Let's meet and date!

Ik was er BIJNA! 😭 Nuja, toch wel 3kg minder dan toen ik dit vorig jaar typte, beter dan niets... 😔

Normaal zal ik volgend jaar rond Pasen pas effectief moeten rondsolliciteren dus nog steeds gene stress daarover! 1 op 2 voornemens dus wel goed volbracht! 😇
Terug 2 voornemens:
- flink doordoen met regelmatig fitnessen
- mensen toelaten! 🙈 In brede en specifieke zin.

Ik doe niet echt mee aan goede voornemen maar bij deze toch enkele dingen bij elkaar gedacht waar ik dit jaar wil opletten:

* Mezelf wat meer deconnecteren van mijn werk of bijberoep en wat meer metime nemen met een boek ofzo
* Wat vroeger gaan slapen in de week
* Terug wat vaker gaan zwemmen of terug beginnen golfen
* Wat meer fruit eten
* Na een investeringsjaar terug wat sparen en beleggen

Het enige voornemen dat ik heb is om concreet een volledig kalenderjaar 3x/week te gaan fitnessen. Ik heb het nu minder druk met de UGent dan vorige jaren + ik woon nu ook vlakbij een fitness dus ik zie eigenlijk geen excusen dat het niet zou lukken. Ben al opnieuw gestart sinds half december om op te warmen :unsure:

Het enige voornemen dat ik heb is om concreet een volledig kalenderjaar 3x/week te gaan fitnessen. Ik heb het nu minder druk met de UGent dan vorige jaren + ik woon nu ook vlakbij een fitness dus ik zie eigenlijk geen excusen dat het niet zou lukken. Ben al opnieuw gestart sinds half december om op te warmen :unsure:

Respect, ik heb ook altijd zo'n momentje dat ik start met fitness en na een maand opgeef omdat het zo verschrikkelijk saai is. :(

Same here. Omdat het enige dat dicht bij is een Basic Fit is, heb ik me zo'n maandbox gekocht. Als ik het dan na een maand niets lijk te vinden, kan ik nog stoppen zonder een jaar te betalen.

M’n voornemen van vorig jaar (minder drinken) is heel goed gelukt.
Dit jaar wil ik terug ernstiger met (gezonder en minder) eten bezig zijn.

Ik heb een paar voornemens genomen dit jaar met de hoop dat er toch eentje lukt.

1. Minder drinken tijdens de week
Ik drink al... 10 jaar ofzo, minstens elke dag 3 wodka cola's, rum cola's, gin tonics, etc. Puur uit gewoonte.
Dus dit jaar niet meer drinken tijdens de week, met uitzondering van speciale gelegenheden/vakanties.
Tot nu toe al elke dag meer dan 2 liter water gedronken en nu afgelopen weekend 3 dingetjes gedronken op 3 dagen.

2. Meer boeken lezen
Vroeger las ik heel veel maar met ouder worden is dat er volledig uit, met uitzondering van op vakantie.
Dus ik zou dit jaar wat meer boeken willen lezen. Iets vroeger mijn bed in en geen schermen meer maar een goed boek in de plaats.
Op 1 januari al meteen een boek uitgelezen, al bijna even veel als vorig jaar :D

3. Minder piekeren en overdenken
Ik durf met betrekking tot mijn job, relaties, vriendschappen enorm veel piekeren en teveel nadenken. Dus ik ga mijn best doen om dit jaar alles wat meer zijn gang te laten gaan zonder overal eindeloos bij stil te staan. Ik hoop met behulp van mijn 2de voornemen hier in te slagen.

Terug
Bovenaan