giftige gassen ingeademd

Is er poeder gelekt?
Want dat gaat, op termijn, al de elektronica aantasten. Dat poeder kruipt namelijk overal tussen en corrodeert alle metaal wat het mee in contact komt.

Tip; Nooit binnenshuis gebruiken. Want dat kan pas na enige tijd problemen geven, en moeilijk te verhalen op brandverzekering.
Toch beter dan de boel te laten afbranden? :unsure:

Is er poeder gelekt?
Want dat gaat, op termijn, al de elektronica aantasten. Dat poeder kruipt namelijk overal tussen en corrodeert alle metaal wat het mee in contact komt.

Tip; Nooit binnenshuis gebruiken. Want dat kan pas na enige tijd problemen geven, en moeilijk te verhalen op brandverzekering.
Poeder in huis gebruiken en je gaat kuiswerk hebben. Het mag nog een klein brandje in een hoekje zijn maar heel uw living hangt vol poeder. En dat poeder is ook nog eens corrosief als de pest en als je denkt dat het allemaal opgekuist is komt het tijdje later nog van tussen spleten en kieren gekropen.

Voor binnenshuis wordt een schuimblusser aangeraden. Beste allround voor privé thuisgebruik is een ABF die ook nog geschikt is om brandende vetten te blussen. Dus ook te gebruiken in de keuken.

Al enkele weken stinkt mijn auto.
nu pas te weten gekomen dat het een lekkende brandblusser was.

na opzoekwerk:
Een poederbrandblusser bestaat uit een fijn, anorganisch zout poeder, waarvan de exacte samenstelling afhangt van de brandklasse: een ABC-poeder bevat vaak ammoniumfosfaat/sulfaat,

Het was inderdaad een sterke ammoniak geur. Ik dacht dat het uit het motor compartiment/verwarming gedeelte kwam.

Moet ik mij nu zorgen maken? Is dit levensbedreigend? Hoe kan ik nu controleren of ik schade heb opgelopen?
Kan een bloed analyse dit zien?

ik heb toch 5 dagen hier in rond gereden, weliswaar met de ruiten open omdat het anders quasi niet doenbaar was, maar maak me nu toch wel ongerust....
Antigifcentrum bellen!

Fysieke problemen na contact met chemische producten?

Slechts 2 mogelijke adviezen: antigifcentrum of een dokter. Alle andere adviezen verdienen wat mij betreft (even als niet-mod) een sanctie.

Ik weet uit ervaring dat je diarree kunt krijgen van teveel poeder binnen te krijgen tijdens het blussen 😅 Was wel héél veel poeder ineens (bij het activeren van het co2 patroon vloog de kop van de poeserblusser er af...)

Fysieke problemen na contact met chemische producten?

Slechts 2 mogelijke adviezen: antigifcentrum of een dokter. Alle andere adviezen verdienen wat mij betreft (even als niet-mod) een sanctie.
ik dacht dat topics waar om medisch advies tegen de regels waren, maar ik vind het niet terug, dus het zal wel niet. Maar imo werden ze wel altijd gewoon gesloten met advies van de mod om naar de dokter te gaan.

Meerdere keren per jaar fiets ik langs velden, waar de landbouwers er gewoon op los spuiten. Liters kankerverwekkende pesticiden worden er hier gespoten. Niemand die dat controleert, want achter de Ijzer start de straffeloosheid. De streek waar plastic wordt verbrand, de streek waar eternitplaten in brokken worden geklopt en gebruikt worden om wat putten langs de weg op te vullen, de streek waar alles bespoten wordt. Alles wordt hier gewoon gedoogd. Keerzijde: dementie, Parkinson en heel veel kankers.

De damp van jouw brandblusser is dus verwaarloosbaar.

Meerdere keren per jaar fiets ik langs velden, waar de landbouwers er gewoon op los spuiten. Liters kankerverwekkende pesticiden worden er hier gespoten. Niemand die dat controleert, want achter de Ijzer start de straffeloosheid. De streek waar plastic wordt verbrand, de streek waar eternitplaten in brokken worden geklopt en gebruikt worden om wat putten langs de weg op te vullen, de streek waar alles bespoten wordt. Alles wordt hier gewoon gedoogd. Keerzijde: dementie, Parkinson en heel veel kankers.

De damp van jouw brandblusser is dus verwaarloosbaar.

Dat is omdat je tussen de bejaarden woont :p.
Je woont aan de kust in de Westhoek :p.

Terug
Bovenaan