Gemeenschappelijke gang appartement

Kell_35

Member
Mag een bewoner van een appartementsblok zich de gemeenschappelijke inkomhal maandenlang volledig toe-eigenen d.m.v. grote kast daar te zetten die zo goed als de hele gang inpalmt?

Laatst bewerkt:
Een kast in de gang mag wettelijk wel (zolang deze inderdaad niet in de weg staat betreffende de brandveiligheid voor de vluchtroute, dus heel de gang blokkeren mag niet), MAAR alleen als dit zo beslist is op de algemene vergadering en de meerderheid van de eigenaars hiermee akkoord is.

Is dat akkoord er niet, dan moet die kast daar weg.

Laatst bewerkt:
en dan mag de kast niet meer in de gang staan?
:laugh: Gisteren stond daar nog een wall of text over het feit dat hij moet verhuizen maar:
1) het is moeilijk om parkeerplaats te vinden
2) ze controleren veel in zijn straat, dus wil hij zo kort mogelijk illegaal parkeren om al zijn gerief in te laden
3) daarom wou hij zijn gerief al beneden in de gang zetten, maar dat gaat niet, want er staat een kast

Hij had ook geschreven dat hij al ambras gehad heeft met de eigenaar van de kast toen hij vroeg of die weg kan, zijn verhuissituatie in gedachte.

Mij leek het eenvoudiger om dan gewoon legaal een tijdelijke parkeerplek voor de deur of minstens vlakbij bij de gemeente te regelen, dan af te hangen van de goodwill van een buur waarmee je al in conflict bent. Maar blijkbaar is dat niet het antwoord dat hij zoekt, gezien hij daarna heel zijn OP heeft aangepast :').

:laugh: Gisteren stond daar nog een wall of text over het feit dat hij moet verhuizen maar:
1) het is moeilijk om parkeerplaats te vinden
2) ze controleren veel in zijn straat, dus wil hij zo kort mogelijk illegaal parkeren om al zijn gerief in te laden
3) daarom wou hij zijn gerief al beneden in de gang zetten, maar dat gaat niet, want er staat een kast

Hij had ook geschreven dat hij al ambras gehad heeft met de eigenaar van de kast toen hij vroeg of die weg kan, zijn verhuissituatie in gedachte.

Mij leek het eenvoudiger om dan gewoon legaal een tijdelijke parkeerplek voor de deur of minstens vlakbij bij de gemeente te regelen, dan af te hangen van de goodwill van een buur waarmee je al in conflict bent. Maar blijkbaar is dat niet het antwoord dat hij zoekt, gezien hij daarna heel zijn OP heeft aangepast :').

Dat interpreteer je verkeerd. Ik had inderdaad eerst een andere tekst, die ik getypt had, toen ik even vol frustratie zat. Het neertypen op zich hielp me al bij het relativeren van de situatie en ik had al snel spijt dat ik zo iets persoonlijks online had gezet. Helaas is er blijkbaar niet de optie om een gemaakt bericht te verwijderen, dus heb ik de tekst inderdaad aangepast nog voor er ook maar 1 reactie was, don't worry :)

'ambras' is wat jij ervan maakt, ik had aangegeven vriendelijk in gesprek zijn proberen te gaan met de andere huurder, doch, dat deze meteen begon te roepen tegen me dat ik respect moet hebben omdat hij ouder is, maar het was me wel gelukt om het gesprek om te keren. Doch was/is de reactie van mijn buurman wel een drempel om nog eens in gesprek te gaan

Degenen die constructief gereageerd hebben: oprecht bedankt :)

Terug
Bovenaan