Solved Geen notification op mention na edit?

This post has been solved

Lint

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik hoop dat ik hier juist zit hiervoor?

Ik heb al een paar keren gemerkt dat ik soms wel soms niet een notification krijg als iemand mij vermeldt in een post. Voorbeeld van nu recent + mijn instellingen:
1618312761825.png


1618312894969.png


Normaal moet ik toch een melding krijgen van DaFreak zijn post?
Bug? Of heb ik iets verkeerd ingesteld? Of ... ?
 
Dat is volgens mij een bug die enkel het light theme treft :unsure:


Maar serieus, ik heb volgens ook nog geen nofificatie gezien van mentions
 
Ah ik krijg wel regelmatig een notification van een mention hoor. Dus het werkt wel, alleen niet altijd.
 
In die specifieke post heeft @DaFreak het inderdaad aangepast (=> getagged in een edit en die worden niet alerted). Hier in deze zin heb ik de tag (en nog een gratis one voor @Lint ) nu ook in een edit gezet. Hierdoor gaan jullie beiden géén alert krijgen.

Bij Discord werkt het identiek op dezelfde manier, dus dat zal iets bewust universeels UX related ding zijn. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Okido, merci voor de verduidelijking.
Of om samen te vatten: It's not a bug, it's a feature :unsure:.
 
Terechte vraag wel tho, op het XenForo forum is er een openstaande discussie over sinds 2013 omdat dit wel redelijk onintuïtief is :)

De reden waarom het zo is, is om potentieel tagmisbruik te voorkomen (door continue 1 post te editen waarin een heleboel mensen getagged worden, maar nadien niet (meer) zien waarom).
 
@Cyberkef
In het verlengde hiervan: Als iemand "likes" aan een post geeft, en de post word erna ge-edit, blijft die like dan staan?
Bvb iemand met slechte bedoelingen edit achteraf een post naar iets racististch of homofoob of ... , waardoor degenen die een like gaven hieraan gelinkt kunnen worden.

Dat is trouwens 1 van de redenen dat ik een tijdje terug suggereerde om die likes gewoon niet te laten zien onder de posts (hoofdreden blijft omdat het het hier geen "like-gechase" moet worden).
 
@Cyberkef
In het verlengde hiervan: Als iemand "likes" aan een post geeft, en de post word erna ge-edit, blijft die like dan staan?
Bvb iemand met slechte bedoelingen edit achteraf een post naar iets racististch of homofoob of ... , waardoor degenen die een like gaven hieraan gelinkt kunnen worden.

Dat is trouwens 1 van de redenen dat ik een tijdje terug suggereerde om die likes gewoon niet te laten zien onder de posts (hoofdreden blijft omdat het het hier geen "like-gechase" moet worden).
Ja die blijven staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
In het verlengde hiervan: Als iemand "likes" aan een post geeft, en de post word erna ge-edit, blijft die like dan staan?
Bvb iemand met slechte bedoelingen edit achteraf een post naar iets racististch of homofoob of ... , waardoor degenen die een like gaven hieraan gelinkt kunnen worden.
Die likes blijven staan, en dan geef je inderdaad (onbedoeld) een duimpje aan iets grofs.

Dat is trouwens 1 van de redenen dat ik een tijdje terug suggereerde om die likes gewoon niet te laten zien onder de posts (hoofdreden blijft omdat het het hier geen "like-gechase" moet worden).
Ik ben (persoonlijk) een van de grootste tegenstanders van het like-systeem, maar systemen afschaffen omdat het kan misbruikt worden is een stap te ver :)

Moest iemand op zoiets verdachts uitkomen kan dat ten allen tijde gereport worden en worden zo'n dingen wel opgevolgd door de moderatoren (ik kan mij niet herinneren dat er ooit al warnings uitgedeeld zijn voor likes op posts maar de oorspronkelijke post zou wel heel snel verdwijnen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik denk dat we dezelfde mening hebben hoor:
Cfr. De likes: Ik gok dat er verdeelde meningen zijn. Dus als gevolg zal de conclusie waarschijnlijk zijn "houd het hoe het nu is".
Maar 1 van de opties: Laat likes enkel privé zien, dus enkel aan de persoon die de like krijgt, en niet publiekelijk.
Logica: Het is wel "leuk" te weten dat anderen uw posts appreciëren en/of akkoord gaan. Maar door het publiekelijk te tonen, voed je (mogelijks) de intentie om te posten voor likes te verzamelen. Hetzelfde gaat imo op voor dingen als postcount en badges en ... .
Dat misbruik is enkel een afterthought & extra puntje.

Ik heb u & @StanTem dan toch maar een Like gegeven om mijn punt ... euh ... kracht bij te zetten :tongue:.
 
Terug
Bovenaan