Frisson: deel uw moment

Of gewoon in slaap gevallen? Met die zwarte dekens dat ze dragen lijken ze wel goe voorbereid.
 
Goed, het einde van Andvari. Het nummer zelf is al zo adembenemend, maar vanaf 4:20 begint een soort van eindeloze coda door de strijkers die constant wisselen tussen pijn en hoop. Wanneer die outro speelt (en hij duurt best lang), verlies ik mezelf volledig; alsof ik geen deel meer ben van deze wereld en gewoon ergens rondzweef tussen de strijkers. Dat stuk mag echt eeuwig doorgaan.

 
Ik was nog vrij jong (17j ofzo) en ik was 's nachts aan het fietsen. Ik was op mijn ZEN mp3-speler naar Deep Purple aan het luisteren en hoorde toen voor het eerst Child In Time in zijn geheel. Het was warm, stevig aan het regenenen en toen kwam de gitaarsolo. Ik heb nog even moeten uitrusten toen ik bij mijn bestemming aankwam, zo intens was die ervaring.

Maar nu is het vooral, zoals @Kid_C al aanhaalde, live muziek die die ervaring opwekt. Toen King Gizzard & The Lizard Wizard in '19 hun set afsloten met Float Along/Fill Your Lungs bijvoorbeeld. Of toen Goat headliner was op Desertfest: het was zondag, er waren al een hele hoop mensen naar huis en er was genoeg ruimte in de zaal om stevig met de benen te schudden op Try My Robe. Heerlijk.
 
Ik was nog vrij jong (17j ofzo) en ik was 's nachts aan het fietsen. Ik was op mijn ZEN mp3-speler naar Deep Purple aan het luisteren en hoorde toen voor het eerst Child In Time in zijn geheel. Het was warm, stevig aan het regenenen en toen kwam de gitaarsolo. Ik heb nog even moeten uitrusten toen ik bij mijn bestemming aankwam, zo intens was die ervaring.

Maar nu is het vooral, zoals @Kid_C al aanhaalde, live muziek die die ervaring opwekt. Toen King Gizzard & The Lizard Wizard in '19 hun set afsloten met Float Along/Fill Your Lungs bijvoorbeeld. Of toen Goat headliner was op Desertfest: het was zondag, er waren al een hele hoop mensen naar huis en er was genoeg ruimte in de zaal om stevig met de benen te schudden op Try My Robe. Heerlijk.
Ik heb dat met Saturns Children van Electric Wizard. Op repeat gezet toen ik door een sneeuwstorm moest fietsen naar mijn studentenjob, twee dorpen verder. Héél intense muzikale ervaring dat ik erg koester.
 
Een nummer live brengen kan het echt naar een next level brengen, toen ik Rage Against The Machine in 2008 zag op komen in oranje gevangenisplunjes met een loeiende sirene was dat een frisson 2.0 en dan moest Bombtrack nog beginnen.

Hier een video van iemand die T. Boonen noemt :unsure:


Het moeit niet altijd rauwe energie zijn, de ongelooflijke stem van Melanie De Biasio en haar manier van sfeer opbouwen is fenomenaal

 
Een nummer live brengen kan het echt naar een next level brengen, toen ik Rage Against The Machine in 2008 zag op komen in oranje gevangenisplunjes met een loeiende sirene was dat een frisson 2.0 en dan moest Bombtrack nog beginnen.

Hier een video van iemand die T. Boonen noemt :unsure:

Ik heb -en dit is geen grap- enkele jaren terug in een interview gelezen dat Tom Boonen voor elke tijdrit Bombtrack opzette om zichzelf mentaal voor te bereiden.
 
Vroeger toen ik nog in een band speelde, luisterde ik ook altijd naar RATM om helemaal pumped te geraken voor een optreden.
 
Terug
Bovenaan