Filmreview: Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms

Ik zal meteen met de deur in huis vallen: Over Mortal Kombat weet ik bijzonder weinig. Het zal waarschijnlijk menige mensen verbazen aangezien Edenia, een van de realms uit Mortal Kombat, bijna volledig mijn nickname vormt. Mortal Kombat X ligt al meer dan vier jaar in mijn kast stof te vangen en moest je naar mijn PlayStation Network profiel gaan, zie je dat ik minder dan tien trophies verdiend heb. Verder reikt mijn kennis niet verder dan de populairste personages en quotes zoals: “Get over here!”, “Finish Him” & “Fatality”. Als je nog niet uit frustratie deze pagina hebt weggeklikt volgt hieronder een, door een noob geschreven recensie van de Blu-ray van Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms.

Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms speelt zich af na de gebeurtenissen van Mortal Kombat Legends: Scorpion's Revenge. Hier meteen een tip: wees niet zo’n idioot zoals ik die hiervan niet op de hoogte was. Uiteindelijk is het niet zo’n drama indien je dezelfde fout maakt, maar zo bespaar je toch het van alles afvragen doorheen de film. Het plot is dun en dus niet zo bijster moeilijk om te volgen. Maar opgelet dus, vanaf hier wat mogelijke spoilers over Scorpion’s Revenge. Indien je spoilers wilt vermijden, kijk lekker de film en kom dan gezellig terug lezen!

Mortal Kombat 1.jpg


One last ride fight!

Na het verlies van het Mortal Kombat-toernooi neemt Shao Kahn het eigen heft in handen en stuurt hij legers om Earthrealm te terroriseren. Lord Raiden is vastbesloten om voor eens en altijd een einde te maken aan het bloedbad. Dit laat één optie over: een laatste Mortal Kombat-toernooi voor de toekomst van het Earthrealm. Raidens elite: Liu Kang, Johnny Cage, Sonya Blade en een paar nieuwe gezichten nemen het op tegen de meest bloeddorstige krijgers van Outworld. Maar op de achtergrond in het Netherrealm ontvouwt Shinnok, een gevallen elder god, een plan dat het bestaan zoals we dat kennen dreigt te vernietigen.

Misschien wel de meest expliciete animatiefilm die ik ooit zag.


Liefhebbers van Mortal Kombat kan ik meteen geruststellen als ik zeg dat ze zich niet hebben ingehouden qua gewelddadigheid en fatalities. Het is zonder twijfel een animatiefilm gemaakt door en voor Mortal Kombat-fans en als ik vlug eens nadenk misschien wel de meest expliciete animatiefilm die ik ooit zag. Ik denk zelfs niet op twee handen te kunnen tellen hoeveel x-ray shots we voorgeschoteld krijgen. Verwacht met een speelduur van maar 79 minuten een flinterdun plot boordevol non-stop actie met hier en daar een vleugje humor, voornamelijk van Johnny Cage, ingesproken door niemand minder dan Joel McHale. Spijtig genoeg krijgen omwille van de korte speelduur een aantal personages totaal geen achtergrondinfo en dienen ze uiteindelijk alleen maar om op een zo'n gruwelijke manier mogelijk te sterven. Maar wat verwacht je eigenlijk meer van een film van Mortal Kombat?

Mortal Kombat 2.jpg


X-Ray van de Bluray

Op het flinterdunne verhaal na schiet deze sequel op alle vlakken boven zijn voorganger uit. De animaties zijn vloeiender en brengen een aantal heel coole sequenties. Naast een tweetal scènes is er op de animaties weinig op aan te merken. De soundtrack doet wat het moet en de voice actors krijgen de kans zich meer uit te leven dan voordien. Vooral Joel McHale steelt keer op keer de show met talloze oneliners. Naast de film bevat de bluray een twintigtal minuten aan extras. Wat commentaar over de keuzes doorheen de film, een voorstelling van de voice cast en een gag reel waar voornamelijk weer Joel McHale af en toe van het script afwijkt en wat jokes afschiet!

Conclusie

Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms is een geslaagde sequel en overtreft op alle vlakken zijn voorganger Mortal Kombat Legends: Scorpion's Revenge. De film is beter geanimeerd, bevat meer actie, fatalities, x-rays en een betere voice-acting dan voordien. Met zijn korte speelduur van maar 79 minuten verveelt de film geen seconde al lijdt het bijna onbestaande plot en personages daar echter wel enorm onder. Eindresultaat: Kort doch fun, entertainent en vooral bloederig!

Pro

  • Pure Mortal Kombat
  • Bloederig
  • Actievol
  • Voice-acting

Con

  • Flinterdun verhaal
  • Nutteloze personages
7

Over deze film

Beschikbaar vanaf

31 augustus 2021

Genre

  1. Actie
  2. Animatie

Speelduur

79 minuten

Regie

Ethan Spaulding

Cast

Joel McHale, Jennifer Carpenter, Robin Atkin Downes, Jordan Rodrigues, Patrick Seitz, Matthew Mercer, ...

Uitgever

Warner Home Video
 
Terug
Bovenaan