Fenomeen van Raynaud

Mijn vriendin gebruikt die tijdens het fietsen en is daar wel content van. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je eentje hebt die de vingers verwarmt.

Zijn je huidige handschoenen trouwens wanten of elke vinger apart? Want wanten doen ook wel heel veel.
Het is me idd wel bekend dat wanten beter zijn, maar ben niet overtuigd of ik dat fijn ga vinden.

@Wilcao Ik heb ondertussen verwarmde handschoenen gekocht van Macna. Ik heb ze twee keer gebruikt voor een langere rit op zondag en ik gebruik ze dagelijks voor mijn woonwerk. Echt een aanrader voor mensen die sukkelen met een zeer slechte doorbloeding. Ik heb in het verleden nog al weleens verwarmde handschoenen gepast en die waren vaak erg dik en lomp, op de fiets wil je nog vlot kunnen remmen en schakelen ook natuurlijk. (macna is vooral een merk van motokledij)

Ik rij meestal op stand 2 en dan gaan de batterijen zo'n 3u mee. Eens opgewarmd kan je gerust naar stand 1 gaan, uiteraard afhankelijk van de temperatuur. Nu vooral gebruikt tussen 0 en 5 graden. Als je een hele dag wil skiën kan je dus wel best een 2e setje batterijen kopen.

@Wilcao Ik heb ondertussen verwarmde handschoenen gekocht van Macna. Ik heb ze twee keer gebruikt voor een langere rit op zondag en ik gebruik ze dagelijks voor mijn woonwerk. Echt een aanrader voor mensen die sukkelen met een zeer slechte doorbloeding. Ik heb in het verleden nog al weleens verwarmde handschoenen gepast en die waren vaak erg dik en lomp, op de fiets wil je nog vlot kunnen remmen en schakelen ook natuurlijk. (macna is vooral een merk van motokledij)

Ik rij meestal op stand 2 en dan gaan de batterijen zo'n 3u mee. Eens opgewarmd kan je gerust naar stand 1 gaan, uiteraard afhankelijk van de temperatuur. Nu vooral gebruikt tussen 0 en 5 graden. Als je een hele dag wil skiën kan je dus wel best een 2e setje batterijen kopen.

Merci voor het delen. Ik ben weer aan het twijfelen of ik er ga aanschaffen of niet. Misschien dat ik mijn huidige ga opmaken voor dat weekje skiën en dan eens naar verwarmde ga kijken. Het blijft redelijk duur en de reacties zijn nogal uiteenlopend. Ik zag dat Hestra er ook op de markt gaan brengen, maar €450 vind ik belachelijk veel voor een weekje skiën.

Dus nog steeds aan het twijfelen. Die van Berschat krijgen ook wel goede reviews en kosten rond de €200.

Merci voor het delen. Ik ben weer aan het twijfelen of ik er ga aanschaffen of niet. Misschien dat ik mijn huidige ga opmaken voor dat weekje skiën en dan eens naar verwarmde ga kijken. Het blijft redelijk duur en de reacties zijn nogal uiteenlopend. Ik zag dat Hestra er ook op de markt gaan brengen, maar €450 vind ik belachelijk veel voor een weekje skiën.

Dus nog steeds aan het twijfelen. Die van Berschat krijgen ook wel goede reviews en kosten rond de €200.
Hier is de vriendin al 5tal jaar een tevreden gebruiker van 30 Seven handschoenen. Die kosten een stuk minder.
Wel nog nooit mee gaan skiën.

Hier is de vriendin al 5tal jaar een tevreden gebruiker van 30 Seven handschoenen. Die kosten een stuk minder.
Wel nog nooit mee gaan skiën.
Toch ook rond de €200, niet? Maar idd wel moeilijk te vergelijken als ze niet is gaan skiën, maar ga me er eens in verdiepen.

Hier ook al jaren last van.
Bij mij zijn 't vooral de tenen. Naar het ziekenhuis mee geweest en pillen gekregen paar jaar terug maar dat hielp matig.
Sokken ed hielpen ook niet.
Vooral de gevoelstemperatuur speelt precies een rol want heb het zelf eens gehad met 18 graden in augustus. Terwijl 12 graden in de winter dan niks problemen gaf.

Laatste jaar is het plots een stuk minder. Nog wel koude tenen (en vingers) maar ze zien niet meer geel.
Thank God want met vechtsport is dat niet aangenaam om 1.5 uur te trappen met koude tenen of bij t touwtje springen dat touw tegen uw tenen te krijgen.

Mede door een cadeaubon voor bol.com te winnen hier op het forum en wat kerstgeld, ben ik toch overstag gegaan om verwarmde handschoenen te kopen. Ik had me al redelijk geïnformeerd wat er op de markt was en ben uiteindelijk voor de Bertschat gegaan. Wat me aansprak was de keuze voor een vrij grote batterij (3800 mAh) en de dual heating. Ze zijn vandaag geleverd en moet zeggen dat de kwaliteit van handschoenen wel redelijk goed lijkt. Ook worden behoorlijk warm. Ik kan nog niks zeggen wat betreft skiën of andere activiteiten in de koude, maar ik hoop dat dit een oplossing gaat zijn voor de pijnlijke, gevoelloze, witte vingers. In maart ga ik skiën en zal de proef op de som worden genomen. Mogelijks ga ik ze wel al eerder gebruiken tijdens een wandeling (of fietstocht). Ben benieuwd.

Tevreden Berschat gebruiker hier.
Er zijn weinig mensen die zo veel last hebben van wegtrekkend bloed uit de vingers door koude als ik, maar dit lost het wel op.

Afgelopen dagen ben ik er voor het eerste mee gaan fietsen. Ze zijn nu wel vuil langs de buitenkant (moutainbike) en kunnen niet in de was. Dat is wel jammer. Maar het systeem werkt echt goed. De batterij gaat op zich vrij lang mee, maar is afhankelijk van de stand en de buitentemperatuur.

Tevreden Berschat gebruiker hier.
Er zijn weinig mensen die zo veel last hebben van wegtrekkend bloed uit de vingers door koude als ik, maar dit lost het wel op.

Afgelopen dagen ben ik er voor het eerste mee gaan fietsen. Ze zijn nu wel vuil langs de buitenkant (moutainbike) en kunnen niet in de was. Dat is wel jammer. Maar het systeem werkt echt goed. De batterij gaat op zich vrij lang mee, maar is afhankelijk van de stand en de buitentemperatuur.
Heb je ook de zwaarste batterij? Hoelang gaan ze mee op welke stand?

Heb je ook de zwaarste batterij? Hoelang gaan ze mee op welke stand?
Degene die ik heb gekocht staan in deze thread ook.

Daarnet 5.5 uur gaan fietsen. Ik heb ze op de laagste stand gezet en gingen nog altijd door. Er is geen batterij-indicator dus weet niet hoeveel er nog in zit.

Geen verkleumde vingers. Maar warm is standje 1 ook niet. Stand 2 en 3 zijn wel lekker warm.

Nadeel is wel dat er aan de duim geen verwarming zit om god weet welke reden

Degene die ik heb gekocht staan in deze thread ook.

Daarnet 5.5 uur gaan fietsen. Ik heb ze op de laagste stand gezet en gingen nog altijd door. Er is geen batterij-indicator dus weet niet hoeveel er nog in zit.

Geen verkleumde vingers. Maar warm is standje 1 ook niet. Stand 2 en 3 zijn wel lekker warm.

Nadeel is wel dat er aan de duim geen verwarming zit om god weet welke reden
Net een wandeling gedaan en de hoogste stand is natuurlijk het lekkerste, maar dan gaat het snel leeg zijn. De bedoeling is natuurlijk geen lekkere warmen handen te hebben, maar vooral geen handen te hebben die voelen alsof ze gaan afsterven.

Terug
Bovenaan