Pierre-Jean
Banned
Goedemorgen
De situatie:
Ik heb enkele maanden geleden een reservatie geplaatst om een verhuiswagen te huren bij een verhuurfirma. Op de uiteindelijke datum bleek de wagen niet aanwezig te zijn waardoor we een kleinere hadden meegekregen (1/3de broodnodig volume minder). Op zich hadden we weinig andere keus dan die te accepteren.
Dat heeft los van extra werk geleid tot:
+ De wagen "te laat" binnengebracht, een paar uurtjes later waardoor we voor een weekend zijn aangerekend.
+ Het voltanken heeft uiteindelijk meer gekost dan oorspronkelijk gerekend door de extra keren dat we op en af zijn moeten rijden.
+ Allicht een LEZ boete. In de hektiek er niet aan gedacht dat de wagen waar we mee rondrijden een andere nummerplaat had dan diegene die ik proactief had opgevraagd en doorgegeven.
Ik heb het al zo doorgegeven via mail aan de firma, maar ik krijg voorlopig geen respons. De mail is iig wel gestuurd binnen de termijn dat de betwisting betekend moet worden.
Klopt mijn redenering als ik stel dat de meerkost die ik moet betalen (schade) quasi volledig is te herleiden tot het feit dat zij het eerste contract niet zijn nagekomen?
De situatie:
Ik heb enkele maanden geleden een reservatie geplaatst om een verhuiswagen te huren bij een verhuurfirma. Op de uiteindelijke datum bleek de wagen niet aanwezig te zijn waardoor we een kleinere hadden meegekregen (1/3de broodnodig volume minder). Op zich hadden we weinig andere keus dan die te accepteren.
Dat heeft los van extra werk geleid tot:
+ De wagen "te laat" binnengebracht, een paar uurtjes later waardoor we voor een weekend zijn aangerekend.
+ Het voltanken heeft uiteindelijk meer gekost dan oorspronkelijk gerekend door de extra keren dat we op en af zijn moeten rijden.
+ Allicht een LEZ boete. In de hektiek er niet aan gedacht dat de wagen waar we mee rondrijden een andere nummerplaat had dan diegene die ik proactief had opgevraagd en doorgegeven.
Ik heb het al zo doorgegeven via mail aan de firma, maar ik krijg voorlopig geen respons. De mail is iig wel gestuurd binnen de termijn dat de betwisting betekend moet worden.
Klopt mijn redenering als ik stel dat de meerkost die ik moet betalen (schade) quasi volledig is te herleiden tot het feit dat zij het eerste contract niet zijn nagekomen?