Europese Commissie verhoogt importtarieven voor Chinese elektrische wagens tot 38 procent

Wat definieer je als "nadelig"? Op korte termijn: vermoedelijk wel, want het Chinese aanbod zakt. Maar op langere termijn: niet zeker. Er moest iets gebeuren tegen het autodumpen zoals ze ook doen met bijv zonnepanelen. Anders schiet je binnen paar jaar over met enkel/voornamelijk chinese auto's, zonder marktmacht, en of alles dan beter zal zijn..
(trouwens, moet je toevallig binnekort nieuwe auto kiezen?)
Nadelig beschouw ik als in permanent inflated prijzen door de lokale contructeurs.
Gebrek aan concurrentie dus... heb je als eens gezien wat ze vragen voor een leuke EV hier in de EU.
Ik ben inderdaad aan het rondkijken om een BEV aan te schaffen maar als ze het zo veel duurder gaan maken zal ik mijn keuze moeten bijstellen...

Mooi verschuiven van de goalposts, maar ik had het niet over of de planeet het zou overleven.
Hetzelfde verschuiven van de goalposts waarmee je stelde door deze maatregel niet te nemen dat je daarmee de planeet leefbaar zou maken.

Nadelig beschouw ik als in permanent inflated prijzen door de lokale contructeurs.
Gebrek aan concurrentie dus... heb je als eens gezien wat ze vragen voor een leuke EV hier in de EU.
Ik ben inderdaad aan het rondkijken om een BEV aan te schaffen maar als ze het zo veel duurder gaan maken zal ik mijn keuze moeten bijstellen...
Ik weet niet of die inflated zijn. Onze lonen zijn nu eenmaal niet de goedkoopsten. Of zeker niet zo goedkoop als in China, dat spreekt voor zich. Maar ik zie u nu ook niet direct blij zijn om te moeten gaan werken voor 350 dollar per maand (tot 1000€ als volwaardig loon). https://nl.marketscreener.com/koers...log-en-de-gevolgen-breiden-zich-uit-44767352/

Dus het is niet fair om het allemaal te steken op permanent inflated prijzen. Misschien is het eens tijd dat onze prijszetting ook meer real cost driven wordt? Ipv goedkope gesubsidieerde importdriven.

Voor de rest is er wel wat 2de handse supply op de markt (bestaande tesla of ID3 aan 20 - 25k (-3k premie indien niet particulier) is ook niet echt slecht en kan je ook een paar jaar mee door) Of zelfs een zoe als het toch maar dient om wat rond de kerkentoren te bollen aan 5-15k.
En nieuwzijnde heb je de renault 5 voor tussen de 25 en de 32k.

Hetzelfde verschuiven van de goalposts waarmee je stelde door deze maatregel niet te nemen dat je daarmee de planeet leefbaar zou maken.

Maar dat heb ik dan ook helemaal niet gezegd, enkel de vraag gesteld wat nu eigenlijk ons doel is. Want dat constant warm en koud blazen is exact wat de anti-politiek voedt.

En ik moet eerlijk zijn het constante cijfer cynisme komende van u zeker gezien de achtergrond is een beetje ergerlijk :p

Maar dat heb ik dan ook helemaal niet gezegd, enkel de vraag gesteld wat nu eigenlijk ons doel is. Want dat constant warm en koud blazen is exact wat de anti-politiek voedt.

En ik moet eerlijk zijn het constante cijfer cynisme komende van u zeker gezien de achtergrond is een beetje ergerlijk :p

ok dan, het doel is om de planeet te beschermen zonder Europa de afgrond in te duwen. Lukt dat niet, dan zullen er delen van de planeet opgeofferd worden. Zeker de delen die niet binnen Europa liggen.
Ik geloof er namelijk niet in dat de bevolking (of een significant deel) achter een Europa staat zonder werk maar mogelijks een geredde planeet (want dat is ook nog afhankelijk van de rest van de wereld en wat zij doen) of stukken van de planeet. Niet elke belg is een Greta Thunberg. En dat is dan ook hetgeen de oorzaak is van het warm en koud blazen. De ene keer wint de fractie die warm blaast, de volgende keer de fractie die koud blaast. Net zoals ons centrum linkse, centrum rechtse afwisseling in de regeringen.

Al begrijp ik niet echt die opmerking naar cijfer cynisme gezien mijn achtergrond :(.

ok dan, het doel is om de planeet te beschermen zonder Europa de afgrond in te duwen. Lukt dat niet, dan zullen er delen van de planeet opgeofferd worden. Zeker de delen die niet binnen Europa liggen.
En wat doet u denken dat we die plekken kunnen kiezen?
En wat als elk continent hetzelfde zegt, dan wordt heel de wereld opgeofferd?

Terug
Bovenaan