Essen Spiel 2022

Wacko Santa

Well-known member
Volgende week is het alweer zover. Het Walhalla van de boardgamer gaat weer door in Essen (DE). Zelf ben ik aanwezig op donderdag & vrijdag!
Wie gaat er nog en wat staat er op jullie wishlist?

Bij mij alvast de volgende titels zeker:
- Tiletum
- Woodcraft
- Revive
- Pampero
- Weather Machine
- Inventions (nieuwe prototype van Lacerda)
- ...

Voor mensen met genoeg tijd, die hun prio's eventjes willen oplijsten bestaat er de TableTopTogether Tool. Hier kan je voor alles wat aanwezig zal zijn op Essen aangeven hoe je er tegenover staat met Ignore, Maybe, Like, Want, Need. Ook kan je voor elk spel zien op welke stand en welke hal je hiervoor moet zijn, eventueel zelfs met richtprijzen en dergelijke.

Have Fun :)
 
Laatst bewerkt:
ook hier jaarlijkse traditie. 11de keer naar Essen ondertussen, we gaan op vrijdag en dan op zondag gaan we ook nog eens, dan gaat mijn oudste zoon voor het eerst eens mee.
Tiletum, Discordia en Lacrimosa interesseren me wel...al heb ik zeker nog niet alles kunnen checken wat er gaat zijn, zal dus grotendeels een verrassing worden :)
 
Wij gaan hier deze keer voor de volle vier dagen. Alles of niets. Zal me vooral laten verrassen door playsessions. Verder gaat de aandacht uit naar Skymines, Lacrimosa, Woodcraft, Terracotta Army, Weather Machine, Death Valley en Tiletum. Daarnaast ok eens gaan kijken bij de aanbieders van inserts om wa meer shelf space te maken.
 
Nog nooit geweest, zou het wel eens graag doen, maar jammer genoeg (nog) geen tijd voor gehad.
Benieuwd naar jullie reviews/impressions!
 
Hier wil ik ooit wel eens naartoe gaan. Kan je daar makkelijk veel dingen uitproberen, of is het vooral kijken? Interessante koopjes te doen of is het gewoon retail prijzen?
 
Hier wil ik ooit wel eens naartoe gaan. Kan je daar makkelijk veel dingen uitproberen, of is het vooral kijken? Interessante koopjes te doen of is het gewoon retail prijzen?
Voor de goedkoop moet je meestal niet in Essen zijn tbh
Je kan op zich veel dingen uitproberen, maar hou er rekening mee dat het daar enorm druk kan zijn en je ook niet altijd een volledig spel zal kunnen spelen wegens die grote drukte en veel mensen die een spel willen proberen. Het is vooral een koopbeurs, minder een speelbeurs.
Maar het blijft zo hard de moeite om daar te zijn als boardgamer!
 
Voor de eerste keer in 15 jaar ofzo gaan wij eens niet, voor 2 grote redenen:
1. De beurs zelf interesseert ons minder en minder. Wij huren altijd een huisje om 5 dagen te gamen. Vroeger was het nog 3 dagen beurs, dan 2, dan 1, nu dus nog 0 (en 't dagen gamen :oi22:
2. Vroeger kon ge daar echt wel koopjes doen, nu is het gewoon retail price of duurder. Ge bestelt alles op voorhand en gaat het daar oppikken... ja dan laat ik wel thuis leveren hoor...


Hier wil ik ooit wel eens naartoe gaan. Kan je daar makkelijk veel dingen uitproberen, of is het vooral kijken? Interessante koopjes te doen of is het gewoon retail prijzen?
Zie mijn #2, vroeger was dat echt wel.
 
Wie skippen dit jaar nog wegens de kids, maar volgend jaar hoop ik toch terug aanwezig te zijn, al dan niet met de oudste.

Het is waar dat de nieuwe games duur geprijsd zijn, vaak duurder zelfs dan via onze online gameshops. Maar je vindt er ook vaak spellen die hier moeilijker te vinden zijn en toch ook wel interessante aanbiedingen (al is dit inderdaad minder dan pakweg 8 jaar geleden). Voor mij is het gewoon fijn om op de beurs rond te lopen en te ontdekken.

Verder is het natuurlijk fijn om alle info op te vangen rond de beurs en de nieuwe releases. De komende dagen ga ik dus veel op BGG zitten :D

Momenteel heb ik enkel Tiletum en Skymines in pre-order staan bij Spelonk. (Naast nog enkele KS die ik verwacht, zoals Autobahn, Verdant, Flamecraft. Verder bezie ik nog wel wat de moeite is tijdens de beurs en wacht ik tot ze online beschikbaar zijn of op Spel in november :D
 
Terug
Bovenaan