eSports in België

toru

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik weet niet of het hier hoort, of in het andere subforum. Ik heb ook al gezocht naar een soortgelijk topic, maar vond er niet direct iets over.

Maar hoe zit het nu eigenlijk in de eSports in België?

In een melancholische bui ben ik wat beginnen opzoeken over cs:go en hoe het op dit moment gespeeld wordt. Verbazingwekkend hoe die sport van groezelige lans naar gevulde Lotto Arena’s is gegaan met bijhorende supersterren.
Buiten de internationale teams daar in ben ik maar één Belgisch team tegengekomen: eClub Brugge, maar dat was in een lagere reeks en er speelde ook maar één Belg mee.

Ik herinner me de bloeiende cs en cs: Source community van games.Telenet en 9L nog. Waar toch meerdere BeNeLux toppers zaten.
Maar ik ben benieuwd er nu effectief ook nog (ook in andere games) kwalitatieve teams bestaan.
 
Ik “ken” iemand die werkt aan de eSport hier in België. Ook een programma enz heeft op Proximus. Er zijn wel verschillende teams. Maar het is allemaal niet veel soeps. Zijn vooral de voetbal clubs die teams hebben. Brugge, Mechelen enz

Ze spelen zelfs gwn van thuis en niet op de club enz.
 
M'n broer heeft lang bij defusekids gespeeld voor CS:GO toen ze toch wel 1 van de beste Benelux teams waren, maar in vergelijking met andere landen is eSports in België heel pover :)
 
Terug
Bovenaan