EPB en ventilatieverslaggevers

Vraagje.

Krijg de vraag van de epb-verslaggever of ik mijn zolder ga opdelen in twee ruimtes (er is 1 velux op zolder en 1 “vast raam” in de zijmuur zeg maar).

Doet dat er iets toe? Maakt toch niet uit voor EPB(c) of ik zolder al dan niet zou opdelen ?

Of toch?

Edit: zolder in geïsoleerde schil, twee ventilatie-monden op zolder.
Vaste trap van 1e verdieping naar zolder.
 
Laatst bewerkt:
Enkel indien het duidelijk zou zijn dat er een slaapkamer zou komen, dan dient de ventilatie hier al volledig op voorzien te zijn.
Of misschien wil je ergens een elektrische radiator/handdoekradiator voorzien?
 
Enkel indien het duidelijk zou zijn dat er een slaapkamer zou komen, dan dient de ventilatie hier al volledig op voorzien te zijn.
Of misschien wil je ergens een elektrische radiator/handdoekradiator voorzien?

Er zijn twee ventilatiemonden (zeg ik het goed?) op zolder.
Eentje langs elke kant van de zolder.

Er is geen verwarming op zolder voorzien.

Vandaag eens gebeld en zij hadden het vermoeden (omdat ik een velux had laten steken), dat ik de ruimte ging opdelen in twee kamers.
 
Enkel indien het duidelijk zou zijn dat er een slaapkamer zou komen, dan dient de ventilatie hier al volledig op voorzien te zijn.
Of misschien wil je ergens een elektrische radiator/handdoekradiator voorzien?
Dus kan hij beter zeggen dat hij de ruimte niet zal opdelen om dan een betere EPC-score te krijgen? 🤔
 
Als je zelf jouw ventilatie D systeem geïnstalleerd hebt, wie kan ik contacteren voor de debieten af te stellen?
 
Ik ben ook nieuwbouw aan het zetten, maar laat de zolder voorlopig onafgewerkt. Ik kan dat later toch nog voorzien van ventilatiekanalen en terug in balans laten regelen ? Weet nu nog niet wat er komt, slaapkamer, bureau, home cinema, ....

Ventilatie unit staat ook op zolder, dus kan nog leidingen bijleggen.
 
Ik ben ook nieuwbouw aan het zetten, maar laat de zolder voorlopig onafgewerkt. Ik kan dat later toch nog voorzien van ventilatiekanalen en terug in balans laten regelen ? Weet nu nog niet wat er komt, slaapkamer, bureau, home cinema, ....

Ventilatie unit staat ook op zolder, dus kan nog leidingen bijleggen.
Een aldes klepje kan soelaas brengen. Heel simpel, debiet kiezen, in kanaal inschuiven en je gewenst debiet is geleverd (gegeven dat de voordruk ok is)
Nadeel het is altijd dat debiet bij X pascal. Wanneer je de balansventilatie gaat aftoeren is heel je systeem ontregeld aangezien die klep altijd dat debiet wil geven.
 
Terug
Bovenaan