Elektrische keuring woning

Kingsora

Member
Hi All,

ik heb een vraag! wij zijn momenteel opzoek naar een nieuw huis. Nu gaan we morgen kijken naar een huis waarvan de elektrische keuring niet in orde is. Heeft iemand een idee wat:
'De elektrische installatie voldoet niet aan de voorschriften van Boek 1 van het KB van 8.09.2019 betreffende de installaties van laagspanning en

zeer lage spanning.' betekend? (online vind ik hier geen goede info/kosten berekening van)

Op de foto's ziet dit er echt nog ouderwets uit en kostelijk. Natuurlijk ben je verplicht dit in orde te maken en daarom toch huiverig!
Hoe kan ik er achter komen wat de kosten zullen zijn en kan dit voor we het huis zouden kopen? Ik denk niet dat we het zouden kopen als ik heir geen zekerheid in heb of geen schatting heb van de maximale kosten hiervan.

Hieronder de link naar het rapport zelf, ik ben benieuwd of iemand ook zoiets al heeft gehad en wat de kosten daar van waren.

Benieuwd if iemand ervaring heeft en/of kan helpen!

Fijn weekend allemaal,

Sasha

Denk dat je toch best rekent op een kleine 5000 a 6000 euro.
De 2 elektrische borden best alles vernieuwen.
Nieuwe kabels trekken wan er zit te veel verlies is.
Er staan stopcontacten met aardingspin in waar mss geen aarding op is aangesloten.
Schema's en plannen maken.
Mss nog schakelmateriaal en stopcontacten vernieuwen.

Er staan stopcontacten met aardingspin in waar mss geen aarding op is aangesloten.

Installatie is van voor 81, dus eenvoudig op te lossen door stopcontact zonder pin te plaatsen.

Op pagina twee en drie staan de problemen. Voor 5k zit je doorgaans wel goed voor het vernieuwen van je elentriek, los van wat er moet gebeuren.

Als je iemand in je netwerk hebt die een beetje van elektriciteit kent, is het allemaal heel eenvoudig te herstellen. Ons verslag was redelijk gelijkaardig en we waren er voor minder dan 1k van af door het zelf te doen. Als je dan toch een elektricien neemt, maak dan zelf je situatieschets en eendraadschemas. Niet zo moeilijk, kruipt wel tijd in. Maar beter je eigen tijd dan 50euro per uur :)

Let wel op op het keuringsverslag staat dat de keurder geen stopcontacten of schakelaars heeft opengedraaid. Kan zijn dat dit wel gebeurd bij herkeuring. Zie dan wel dat er geen houten inbouwdozen staan want dat werd vroeger ook geplaatst en dat mag niet meer.

Ps. Je weet toch dat er persoonlijke gegevens op u keuringsverslag staan. Haal deze door zodat ze niet meer leesbaar zijn ofzo.

Ok bedankt voor de hulp, heeft absoluut geholpen. We gaan ook geen bod doen. Letterlijk alles is te vernieuwen en dat dan nog met asbestdaken.

Terug
Bovenaan