Een advocaat inhuren voor een rechtszaak met betrekking tot fraude wat kost dat?

Zoals titel zegt:
Een advocaat inhuren voor een rechtszaak met betrekking tot fraude wat kost dat?
Iemand al ervaring mee gehad hoeveel ze betalen per bezoek aan een advocaat?
Heb hier al 2 keer een halve maandloon moeten uitgeven per bezoek is dat normaal?
 
een advocaat is duur. Geen idee meer wat de tarieven zijn die ik heb betaald, maar die rekende tientallen euros per brief en per mail.
 
Dossierkosten worden aangerekend aan de hand van een forfaitaire prijs per eenheid en welke afgestemd wordt op de heersende gebruiken binnen de advocatuur, hetzij 150,00 € voor de kosten verbonden aan de opening van een dossier, 12,00 € per enkelvoudige brief, 7,50 € per meervoudige brief, 15,00 € per aangetekende brief, een typekost voor gerechtelijke stukken van 12,50 € per blz., een copykost van 0,30 € per blz. en een kilometervergoeding t.b.v. 0,50 € afgelegde kilometer.


Ten slotte wordt een forfaitaire kantoorkost van 75,00 € aangerekend voor kosten die niet onmiddellijk begrootbaar zijn ( e-mail, internet, telefoon & fax, enz. ).

---------------Kunt ge u inbeelden: 75€ voor emails te sturen en dat per klant. Als ze nog zouden zeggen 7.5€ dan zou ik er in mee gaan, maar 75? Alsof mails geld kosten (ok, wel tijd, maar vraag dan even veel als een brief of zo) en een internet verbinding niet begrootbaar is.
 
Amai schandalig eigenlijk. En zonder advocaat komen als benadeelde partij is ook niet altijd de oplossing. Ik werk op een rechtbank en zie vaak burgerlijke partijen die zonder advocaat komen, gekoppeld aan een rechter die de zitting snel wil afhandelen.
Gevolg, men komt amper aan het woord en krijgt de kans niet om de schadevergoeding te kaderen.

Hoop dat ik nooit in zo een situatie terechtkom, succes.
 
Zoals titel zegt:
Een advocaat inhuren voor een rechtszaak met betrekking tot fraude wat kost dat?
Iemand al ervaring mee gehad hoeveel ze betalen per bezoek aan een advocaat?
Heb hier al 2 keer een halve maandloon moeten uitgeven per bezoek is dat normaal?

Daar valt geen antwoord op te geven, elke advocaat hanteert andere erelonen, kosten,... Daarnaast kunnen wij ook niet inschatten hoeveel uren er in het dossier zijn gekropen, nog zullen kruipen,.. onmogelijke opdracht om dat te berekenen m.a.w.

Voorafgaand kan je meestal wel een inschatting van de kosten vragen. Hoewel dat bij een procedure/rechtszaak niet altijd eenvoudig in te schatten is, zou je dat wel een indicatie moeten geven.

Maar goedkoop zal het sowieso niet zijn (al zijn advocaten in België 'spot'goedkoop in vergelijking met hun collega's in het buitenland, maar daar ben je natuurlijk vet mee :unsure:).

@Tonerider: niet elk kantoor past zulke kostenaanrekening toe hé. Sommige rekenen gewoon ook bv. 3% aan op de gepresteerde erelonen. Heel wat redelijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xeo
Een advocaat inhuren voor een rechtszaak met betrekking tot fraude wat kost dat?
Heb je geen 'familiale verzekering'? Zit toch standaard rechtsbijstand bij.

Voor mijn rechtsbijstand van autoverzekering al paar keer ingeschakeld (slecht onderhoud, onjuiste kosten garage, dagvaardingen) en nooit moeten betalen.

Kijk je polis maar eens na 😉
 
Terug
Bovenaan