Domiciliering 2 keer veranderen op korte tijd?

Misterblort

Well-known member
Ik zit met de volgende kwestie waar ik niet goed weet wat ik ermee moet doen.

Wij zijn aan het bouwen (al 3 jaar ofzo, aannemer failliet geweest etc..)
We hebben ons huidig huis moeten verkopen omdat ons overbruggingskrediet afliep in december 2022 en dat dus terug moest betaald worden.(was al eens verlengd, kon niet nog eens verlengd worden)
Ondertussen is het dus verkocht en is ons overbrugginskrediet dus terugbetaald.
In de verkoopsovereenkomst staat dat we het huis moeten verlaten op 25 februari 2023 en tot die dag huur moeten betalen.
Nu.. onze nieuwbouw gaat nog niet klaar zijn en we moeten dus een tussenoplossing vinden.

We hebben nu kennissen gevonden die een tijd in een huurhuis(van hun ouders) gewoond hebben en wij zouden dat kunnen huren.
Dat moet dan wel al vanaf volgende maand want zij willen dat niet leeg laten. De voorwaarde is wel dat we onze domiciliering daar op zetten, anders moeten zij een boete betalen voor leegstand(de vorige hadden hun domicilie daar niet gezet)

Wij gaan daar max een paar maanden wonen en ik vraag mij af dat wel gaat domicilieren voor een paar maanden om dan terug te veranderen?

Dus de vragen die ik heb zijn de volgende:

1. Kunnen wij zomaar zeggen tegen de kopers van ons huis dat wij vroeger vertrekken en dus ook stoppen met huur betalen?

2. Kunt we voor een paar maanden onze domicilie veranderen om dan terug te veranderen zonder veel problemen?

3. We hebben een zaak op ons adres en dat zou dan ook 2 keer moeten veranderen of zou die zaak wel direct op het nieuwbouw adres kunnen geplaatst worden als we daar een brievenbus zetten?

4. Zouden we beter een andere oplossing zoeken ipv 2 keer te moeten verhuizen?
 
1.Ik denk dat die kopers wel blij zullen zijn dat je er sneller uit gaat . Praat eens met die mensen .
2.Ja , en is zoals hier reeds aangehaald zelfs wettelijk verplicht .
3.Als dit gaat en er is geen wettelijk probleem (postbusbedrijf ? ) zou ik dit doen .
4.Ge kunt ook tijdelijk in een caravan trekken of dergelijke op uw definitief adres (als ge plaats hebt om die daar te zetten en op privé terrein , (denk niet dat die op straat mag staan of het moet een mobilhome zijn die ingeschreven en verzekerd is . ;) )
 
1. Nee, hangt af van wat je overeengekomen bent. Kan zijn dat je dit mag volgens de overeenkomst, kan zijn dat ze héél graag vroeger in de woning willen, maar kan ook zijn dat ze het geld kunnen gebruiken maar de woning nog niet.
2. Zie anderen
3. Wettelijk: Nee, maar ik denk dat het wel zal lukken (en is geen probleem als je ZEKER bent dat je daar woont). Doe het wel niet voor 1 januari anders kan je miserie hebben met allerlei belastingen.
4. De 4 van Skoebiedoe wordt in vele gemeenten niet toegestaan. https://www.zelfrenoveren.be/reno/tijdelijk-wonen-in-chalet-of-stacaravan/
 
Terug
Bovenaan