Deurbel met camera zonder draden

Horse

Well-known member
Aangezien ik niets ken van elektriciteit, ben ik op zoek naar een deurbel met camera die via wifi of bluetooth werkt. Eigenlijk wil iets heel simpel: als iemand belt, wil ik zien wie er voor de deur staat. Ik zal dan wel zélf opendoen (als ik zin heb) want wij hebben een voordeur van de jaren 80 :D
 
Ik heb de Ring nu exact een jaar, kost 30 euro voor een jaarabonnement maar werkt dan ook nog eens als parlefoon met geluid en spraak.

Nadeel: WiFi booster nodig naast de voordeur én er zit wat vertraging op van enkele seconden waardoor ik in praktijk nooit kijk wie er staat en direct open ga doen. K vind het wel handig om te zien wie er aan mijn deur staat wanneer ik op het werk ben bvb, of als ik s avonds iets hoor als gluurmanier 😇
Voordeel: ring 2 gaat qua batterij meer dan een maand mee, losvijzen en via USB laden.
Kost rond de 100 euro en 35 voor een chime (kaske om in het stopcontact te steken die het geluid weergeeft) dus heel goed betaalbaar.
 
Ik heb de Nest doorbell gekocht.

Maar ik krijg enkel een sms als ze bellen.

Kan ik niet gewoon een geluid horen? Of gewoon dat er in heel het huis een geluid te horen is ?
Ik veronderstel dat je een Nest mini nodig hebt om een geluid te krijgen. Met de Smart Home Hub zal je beeld krijgen ook. Heb zelf wel geen Nest doorbell dus niet zeker.
 
Yes. Ik krijg momenteel een notificatie met geluid, maar dat is zoals een sms of whatsapp bericht: ik kijk daar niet altijd direct naar. Het zou moeten bellen, zoals wanneer iemand mij belt 😄
 
Ik heb de Ring nu exact een jaar, kost 30 euro voor een jaarabonnement maar werkt dan ook nog eens als parlefoon met geluid en spraak.

Nadeel: WiFi booster nodig naast de voordeur én er zit wat vertraging op van enkele seconden waardoor ik in praktijk nooit kijk wie er staat en direct open ga doen. K vind het wel handig om te zien wie er aan mijn deur staat wanneer ik op het werk ben bvb, of als ik s avonds iets hoor als gluurmanier 😇
Voordeel: ring 2 gaat qua batterij meer dan een maand mee, losvijzen en via USB laden.
Kost rond de 100 euro en 35 voor een chime (kaske om in het stopcontact te steken die het geluid weergeeft) dus heel goed betaalbaar.
Heb ook lang gesukkeld met Ring wifi verbinding, maar deze zomer het gevonden via Reddit: performance is bij mij veel beter als ik een 'legacy' wifi netwerk maak ( dus geen 5 ghz, geen wifi G, echt 'ouderwets' dus) en de Ring daar laat verbinden.
Waar vroeger die rapid ring 5 seconden aan het laden was zie ik nu vrijwel meteen live view.
Gewoon een tip :)

Heb hier paar jaar ring doorbell 2. Was nu met BF aan het twijfelen voor de Nest doorbell op batterij. Enige reden om te veranderen was de face recognition ( en aankondiging via de nest hub of mini). Maar het abo is 20 euro duurder per jaar en die Nest is zeer diefstal gevoelig ( kan je er gewoon aftrekken).
Op iBood staat trouwens de Nest doorbell batterij + nest hub voor 199 euro.
*edit: blijkbaar al uitverkocht.
 
Heb ook lang gesukkeld met Ring wifi verbinding, maar deze zomer het gevonden via Reddit: performance is bij mij veel beter als ik een 'legacy' wifi netwerk maak ( dus geen 5 ghz, geen wifi G, echt 'ouderwets' dus) en de Ring daar laat verbinden.
Waar vroeger die rapid ring 5 seconden aan het laden was zie ik nu vrijwel meteen live view.
Gewoon een tip :)
I don't speak IT'isch :unsure:
 
I don't speak IT'isch :unsure:
:D . Bij mij was de Rapid Ring app heel traag. En blijkbaar ligt dit aan Ring die niet goed overweg kan met 'modernere' wifi netwerken. Al je dan een wifi netwerk maakt dat ze 15 jaar geleden gebruikten, dan ging het meteen al veel beter bij mij. Die booster ( ring chime pro) hielp voor geen meter bij mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan