Streamz Play4 Déjà-Vu

Slyke

Well-known member
Humo:
Als er op zondagavond op Eén een levend lijk zijn eigen dood mag onderzoeken, dan moet wat tijdreizen in een Vlaamse serie ook kunnen, zo dachten de makers van ‘Déjà-Vu’. Maar al is het concept vergezocht, het zesdelige drama dat eruit voortkomt groeit wel uit tot de beste nieuwe Vlaamse reeks die op Streamz te vinden is.


1240


Serie is een tijdje geleden gelanceerd als een Streamz Exclusive, maar zou later toch op Play4 te zien zijn

Wat een aangename verrassing!
Was sowieso wel al gepassioneerd door series die over tijdreizen gaan en ook al gebeurt er in deze serie niks wat je nog nooit ergens anders gezien hebt, het verhaal weet zeker te bekoren.
Deze serie verdient dan ook een plaatsje tussen andere pareltjes zoals "Marsman", "Beau Sejour (S1)" en "Voor wat, hoort wat".

Voor diegenen die deze serie nog willen bekijken: DOEN en lees vooral niet de recensies die her en der zijn terug te vinden, waaronder bij Humo.
Nu ik deze lees nadat ik de serie gezien heb, geven deze recensies echt wel veel te veel prijs!

Misschien wel een minpuntje:
De dialogen in die radiostudio met die "madammen" zijn echt wel bij de haren getrokken. Jammer, want die doen de serie niet echt eer aan. Stel je voor dat in de echte wereld het zou bestaan dat er drie madammen in een radiostudio wat onderonsjes zouden uitzenden, het zou voor heel wat frustraties bij de luisteraars veroorzaken...
 
Ik vond het een prachtige serie. Ook goed geacteerd, zoals door Xenia Borremans, de dochter van Michaël Borremans. Doet je ook wat nadenken of je eigen leven, en wat je misschien anders had willen aanpakken. Het is wel een adaptie van het Canadees-Franse "Plan B" maar die heb ik niet gezien.

Wel ook een minpuntje:
Het reizen in de tijd was wel simplistisch en gemakkelijk gebracht
 
Het tweede seizoen komt in april (met een andere cast en verhaal maar zelfde concept):
Het tweede seizoen van 'Déjà Vu' vertelt het aangrijpend liefdesverhaal en intiem psychologisch drama van Halim, die aan de start van zijn volwassen leven en carrière, de liefde van zijn leven, Eva, probeert terug te winnen. Sinds Eva hem verlaten heeft, heeft het leven geen zin meer. Tot Halim per toeval een bedrijf ontdekt dat hem in de mogelijkheid stelt om terug te keren in de tijd. Yassine Ouaich ('Grond') speelt de rol van Halim en Lauren Versnick ('Studio Tarara') Eva, zijn vriendin. Verdere hoofdrollen zijn voor Vincent Van Sande ('Glad Ijs') en Nabil Mallat ('Cool Abdoul'). 'Déjà Vu - Alles is Voorbestemd' werd geschreven door Nore Maatala ('Besmet') en werd geregiseerd door Geoffrey Enthoven ('Hasta La Vista').
Een concrete datum is nog niet bekend gemaakt, midden april mss?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan