De toekomst van Assassin's Creed?

Als niet AC kenner is het zo wel moeilijk om een startgame te kiezen, kzal maar wat yt filmpjes opzoeken :crazy:

Dit zijn de oudste games.
Allemaal dezelfde rode draad met terugkerende personages. Vormen een mooi geheel, met een duidelijk begin en einde.
Assassin's Creed: Jerusalem en omgeving tijdens de derde kruistocht (1191)
Assassin's Creed II: Toscane, Firenze en Venetië tijdens de Renaissance (1476)
Brotherhood: direct vervolg in Rome (1499)
Revelations: direct vervolg in Constantinopel (1511)

Vervolgens stond elke game op zichzelf. Telkens een compleet nieuw verhaal, personage, locatie, en tijdsperiode. Deze games kun je dus eigenlijk perfect door elkaar spelen. Gameplay bevat ook meer actie, met nu ook pistolen en geweren; of een schip vol kanonnen.
Assassin's Creed III: noordoost-Amerika tijdens de Amerikaanse revolutie (1775)
Black Flag: in de Caraïben, en voor een groot stuk op een schip (1713)
Unity: Parijs tijdens de Franse revolutie (1789)
Syndicate: Londen tijdens de industriële revolutie (1868)

spin-offs...
Rogue: noordoost-Amerika tijdens de Zevenjarige Oorlog, deels op een schip (1752)
Liberation: New Orleans tijdens de Fransen- en Indianenoorlog (1765)

En dit zijn de nieuwste. Spelwereld groter dan alle voorgaande locaties samen, en een pak meer RPG-elementen.
Qua wapens gaan we wel terug in de tijd, want deze games spelen zich meer dan 1000 jaar eerder af.
Origins: Egypte ten tijde van Cesar en Cleopatra (43 v. Chr)
Odyssey: Griekenland tijdens de oorlog tussen Athene en Sparta (422 v. Chr)
Valhalla: Engeland met vikingen (vanaf 873)

Thx man, want kreeg er op wiki eigenlijk niet veel kop noch staart aan...
Heb nog wel genoeg games om eerst te spelen, maar hier ben ik toch wel wijzer van.

Heb Valhalla ook uitgespeeld. Dit even terzijde. Een einde dat geen einde is, dat ook nog. Tegenwoordig steekt alles bij de DLC season pass zeker als ge conclusie van het verhaal wilt? Mij niet gezien, season pass mag eerst aan 50% korting staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Valhalla ook uitgespeeld en heb hetzelfde gevoel als X Vision, het einde is niet echt een einde, maar inderdaad, alles word ingezet voor de DLC.

Wat ik wil voor de toekomst is dat ze een beetje terug gaan naar de originele elementen die AC een AC game maakt. Meer Stealth, meer echt missies eigenlijk. Ik wil geen afbreuk doen aan de laatste games, maar die hebben een enorm RPG element mee. Ook maken ze de laatste tijd zoveel meer de cross naar fantasy, en dat doet voor mij afbreuk aan de historische acuraatheid die de eerste games hadden.

Begrijp me niet verkeerd, het is inderdaad fantasy, maar de scenes die zich afspeelden in het verleden in de eerste games hadden toch vooral meer een focus om een wereld neer te zetten zoals die in die tijd zou geweest zijn.

Van mij mogen de maps ook weer wat kleiner... maar dat is uiteraard een persoonlijk idee.

Het verhaal laten eindigen in DLC is een bitchy move. Daarom dat ik wacht met Valhalla aan te schaffen. Later dan alles in ene keer aan een deftige korting. Zo ook gedaan met Origins en Odyssey.

Ik heb ooit de eerste gespeeld en die was zo vreselijk saai en repititief dat ik hem nooit afgemaakt heb.
Jaren later dan begonnen met Origins, vooral door de setting.
Die vond ik nu wel heel leuk om eerlijk te zijn. Ok, de sidequests zijn enorm langdradig maar je bent niet verplicht om die allemaal te doen (tenzij je voor plat gaat, en daar heb ik toch de tijd/geduld niet voor) Ik heb gewoon de storyline gedaan en al die tempels bezocht etc (gezien de setting was dat wel steeds erg leuk om te doen)
Vorige zomer dan met de ps store summersale een deal gedaan om quasi al de rest te kopen voor €70 (oddysey gold + AC 3 aan 25, black flag - unity - syndicate aan 25 en ezio trilogy aan 20 dacht ik) en nu ben ik bezig met ze chronologisch uit te spelen (ook hier: uitspelen, geen platinum dus geen 100 pluimen verzamelen of vreemde kills maken, wel de tombs unlocken etc.) en is Brotherhood bijna uit.
Het is inderdaad helemaal anders maar daarom niet minder leuk. Qua story is het inderdaad wel een pak interessanter en de steden zijn prachtig.

Ik vind dus beide soorten goed, maar het klopt dat ze eigenlijk onder 2 verschillende namen hadden uitgebracht moeten worden maar daar zal marketing niet mee akkoord gegaan zijn vrees ik.
Valhalla wacht ik tot mijn next-gen console in huis staat, wat dus nog wel even gaat duren gezien ik nog steeds geen keuze heb gemaakt (wegens 0,0 console exclusive games die mij boeien), dus die haal ik dan wss ook wel incl season pass voor een €30-40.

Op zich lijkt mij de beste richting een splitsing zijn: Op de huidige manier main games blijven maken (maar hun open werelden interessanter maken ipv maps die oplichten als een kerstboom maar constant dezelfde dingen zijn) en een zij-reeks "originals" starten waar je terug stealthy door een historische stad moet kruipen en mensen in het geniep moet afmaken, in combinatie met een goeie story-line.
Een mens mag dromen zeker?

@Goldrusher zijn comment vat het perfect samen.

Persoonlijk ben ik wel fan van de AC games, alhoewel ik moeite heb met het uitspelen van de games, het wordt na een tijdje iets te eentonig.

Als er eentje is die ik niet te spelen vond dan is het wel Valhalla. Eentonig was daar een understatement, de personages vond ik oninteressant en de combat was saai. De setting daarentegen was dan weer geniaal.

Origins & Odyssey was dan weer wel mijn ding al lag dat veel aan het RPG gehalte.

Waar ik heel veel potentieel in zie is een game die zich afspeelt in Meso-Amerika. (vooral Mexico dan), maar dat kan een heel grote game zijn in Zuid-Amerika, waar men nog verder gaat dan in Black Flag, waarbij de tegenstellingen tussen Azteken, Spanjaarden en andere inheemse volkeren kunnen weergegeven worden, en waar misschien een link zal zijn tussen de Borgia's in Europa en de Nieuwe Wereld. Ik bedoel er valt heel veel te doen, en qua setting heeft het veel potentieel. En een spel die zich volledig afspeelt in de New World is nog niet veel gedaan.

Blijkbaar is mijn "noodkreet" gehoord, want wordt nu min of meer gedaan door een andere uitgever.

Sinds black flag heb ik er een trauma van over gehouden. Ik kon echt geen weg met die boten en dat schieten. 2x mee herbegonnen en het helemaal opgegeven want ik was in staat om heel mijn kot af te breken. Telkens zat ik vast op die missie dat je daar een stuk of 3/4 andere boten moest laten zinken.

En dan zag ik dat de volgende ac weer met die rotte boten was en sindsdien heb ik geen enkele meer gespeeld.

Het gerucht dat Ubisoft wederom aan een soft reboot van de reeks werkt en dat de nieuwe Assassin's Creed een third person action adventure zou worden die een mengeling van Prince of Persia en Uncharted oplevert klinkt wel erg cool.

Kunnen ze die moderne stukjes eindelijk wat boeiend maken met een soort Indiana Jones met wat gunplay en dat linken aan de animus en freerunning en zwaardgevechten. Ze kunnen zelfs toffe dingen doen door gaandeweg steeds te switchen tussen de tijden en dingen die in het verleden gebeuren die razendsnel gevolgen hebben in de moderne tijd, zoals het switchen tussen werelden in Ratchet and Clank. Ze kunnen als het een scripted actiegame is, zelfs met meerdere assassins en tijdperken werken en vlotjes switchen tussen de perspectieven.

Sinds black flag heb ik er een trauma van over gehouden. Ik kon echt geen weg met die boten en dat schieten. 2x mee herbegonnen en het helemaal opgegeven want ik was in staat om heel mijn kot af te breken. Telkens zat ik vast op die missie dat je daar een stuk of 3/4 andere boten moest laten zinken.

En dan zag ik dat de volgende ac weer met die rotte boten was en sindsdien heb ik geen enkele meer gespeeld.
Mwah, als je je boot niet upgraded zijn ze inderdaad moeilijk, maar als je dat wel doet is het best gemakkelijk, maar soms moet je bij Black Flag inderdaad eens in de open spelen en zo los (random) wat boten gaan neerhalen voor wat resources. En dan zo je boot upgraden. Als je dat af en toe doet is het makkelijk. Als je het wat uitstelt, en niet doet, dan kom je in de problemen, en wordt het héél moeilijk.

Unity en Syndicate hadden trouwens geen boten. Origins heeft enkele bootmissies, maar het zijn er 2 of 3 en niet eens moeilijke. Odyssey heeft wel wat meer bootmissies en ook naval combat in de open wereld. Valhalla dan weer niet (of toch niet in de zin als Odyssey), want heb het nog niet gespeeld.

Rogue had dat trouwens ook maar dat is meer een spel in het verlengde van Black Flag en niet echt een AC essential denk ik.

Die eerste delen kon ik nog smaken ( al heb ik ze niet uitgespeeld ) maar nu zegt het me niks meer ook veel te lange games.

Ik heb een beetje schrik betreffende Ubisoft hun move om hun toekomstige games gratis te maken (Division 3 is de eerste).
Als ik gratis hoor, denk ik meteen aan mobile games die strak staan met MTX-en en pure grind-festen zijn.
Dit is al een beetje het geval bij veel Ubisoft-games, dus ik hoop niet dat het nog erger zal worden.
Net zoals Kenneke10 hierboven zegt,,, de Ubisoft-games van tegenwoordig zijn zoooo lang en tedious.
Immortals vond ik net goed, leuke puzzels en geen supergrote map.

Terug
Bovenaan