CANVAS De Ideale Wereld S20

derp

Well-known member
Wat vindt BG van het nieuwe seizoen van DIW?


Ik vond persoonlijk dat het recept met JJ Van Der Wal op het einde een stevige laag stof begon te krijgen, maar ik moet zeggen dat ik de herlancering met Ella Leyers tot nu toe (na een ietwat moeizame start) vaak weer echt grappig vind.

Het enige dat ze voor mij nu wel stillekes aan mogen beginnen stoppen is dat gedoe met die Talkshow Terror, maar voor de rest vind ik het best snedig, de kwaliteit van de sketches is er weer een stuk op vooruit gegaan, en ik ben ook grote fan van die random tussenstukskes van 5-15 seconden die ze er nu tussen lappen. Ik zie Ella sowieso wel graag bezig, vind dat die op een fijne manier de show leidt, en het geheel is wat minder pipi-kaka geworden dan vroeger.

Het hangt natuurlijk een beetje af van wie de sidekick/gast is van de avond, maar over het algemeen blijft het concept voor mij goed overeen staan en is het duidelijk dat er een frisse, nieuwe wind door het programma waait.
 
Ik vond Ella wat aarzelend starten (vond ze wat een 'typetje' spelen) maar nu is ze al iets spontaner. Ik ben wel al langer fan van haar.

Het niveau van de sketchen vind ik goed, zeker als je ziet dat ze er nu weer een pak meer moeten produceren met het hoger aantal afleveringen per week. Alleen mogen ze wel stoppen met Kriske Toebak.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Alleen mogen ze wel stoppen met Kriske Toebak.
Helemaal mee eens :D

Wat mij ook opvalt is dat er nu in de ruimte meer ruimte is voor een echt gesprek, in tegenstelling tot bij Jan-Jaap waarbij zowat alles wat gezegd werd een aanloop was naar een mop of een sketch, is er nu ook wel echt gewoon 5 minuten van het programma waarbij er gewoon efkes gebabbeld wordt met de gast in kwestie. Vroeger kon ge echt iemand in die show hebben zitten die bij wijze van spreken geen 10 woorden moest zeggen, nu is er een beetje meer ruimte om de mens in kwestie eens aan het woord te laten. Ik denk dat Ella ook gewoon beter is in iemand op zijn gemak stellen dan Jan-Jaap, voor wie het toch echt continu moest 'snappen' ofzo. Werd daar een beetje zenuwachtig van af en toe.

Ge merkt ook dat er nu meer ruimte is voor vrouwen in het programma, er zitten meer vrouwelijke gasten, sidekicks, volgens mij speelt Ella zelf ook gewoon best een bepalende rol in wat er wel/niet gebeurt in het programma, en dat zorgt imo nu al voor een hogere kwaliteit. Vaak zijn die afsluitende (geïmproviseerde?) publieksbevragingen ook goed vind ik.

Vertrek van Sarah Vandeursen is wel jammer, maar die had al een aantal keren aangegeven dat ze het wel moeilijk vond om in dat programma te werken, onder andere omdat het toch wel een beetje een boy's club was.

Iwein Segers is ook een fijne toevoeging, net als Tine Embrechts. Carl Dircksens blijft voor mij altijd goed overeen staan, zelfs met de meer voorkomende sketches zoals De Woordvoerder. Willem Leysens doet dat nog steeds goed (op Kriske Toebak na dus). Jade Mintjens moet denk ik nog wat groeien. Bert Janssens is volgens mij echt een creatieve fabriek als ik die zo bezig zie, ondertussen eigenlijk toch ook echt een bijna onvervangbaar deel van dat programma. Lukas Lelie draait ook al een hele tijd mee, vind ik persoonlijk niet altijd even goed, maar bon over het algemeen vind ik het nog een van de weinige dingen die op TV komen die alleszins in de buurt komen van Morgen Maandag, Schalkse Ruiter, Alles Kan Beter etc.
 
Laatst bewerkt:
Aflevering met Average Rob was wel wat minder, vind dat anders wel nog een bien gast normaal gezien, maar niet echt zijn format om in te shinen precies. Dat filmpje over de dood van de queen was wel goe!

 
Terug
Bovenaan