DDR4

Jonnaa

New member
Hoi iedereen,

Ik zou het RAM geheugen van mijn laptop willen uitbreiden (MSI-GF63).

Nu vind ik tegenstrijdige info terug in speccy:

Type Unknown
Size 8192 MBytes
Manufacturer Nanya Technology
Max Bandwidth DDR4-3200 (1600 MHz)
Part Number NT8GA64D88CX3S-JR

Ik neem aan dat er momenteel 8gb aan DDR4 inzit van 1600 MHz, maar dat deze maximum 3200 MHz aankan ?

Ik zou deze upgraden naar volgende:
Crucial 16GB 3200MHz DDR4 SODIMM (1x16GB)

Zou dit een probleem geven ?

Kan ik deze beide eventueel combineren, of word dit ten zeerste afgeraden ?

Alvast bedankt !

Jona

1600 = 3200

Je moet dat x2 doen. Dus dat draait al aan 3200. Dus da's al ok.

Download cpu-z. Super handig programma om alle info kant en klaar af te lezen dat je nodig hebt.
Zo kan je meteen zien of er 1 lat van 8 GB inzit of 2 van 4 GB zonder dat je je laptop moet openvijzen als je daar weinig kennis van hebt of het niet direct ziet zitten om al direct een laptop open te vijzen met beperkte kennis.

Check dan bij geheugensloten wat er exact inzit (Je zal ze 1 voor 1 in cpu-z moeten afgaan.)

Check naar de specificatie sheet van je laptop. een snelle google search lijkt me dat deze laptop 2 geheugensloten heeft.
Als er effectief 1 lat insteekt, kan je dezelfde lat bijkopen en zo uitbreiden naar 16 GB. Zo draait je laptop ineens in dualchannel.

Google zelf wat dat juist betekent. Korte versie: altijd identieke ramlatten gebruiken als je 2 of meerdere ramlatten in je systeem steekt.

Of je kan idd gewoon 1 lat van 16 GB erin steken of laten steken als je daar niet om geeft of te lui bent om te googelen. maar best dan die lat van 8 GB eruit halen en de ramlat van 16 GB in exact dezelfde ramslot steken.

Of 2 nieuwe identieke latten van elks 8 GB er insteken voor 16 GB ram in dualchannel.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan