Question Data Mining & bescherming daartegen

Multiboxer

Well-known member
Het is fijn om te zien dat we hier zo veel met elkaar kunnen delen maar soms vraag ik me af of dat wel veilig is.
Als ik zie hoeveel persoonlijke info sommige hier delen maak ik me zorgen of er geen data scrapers of andere partijen met slechte bedoelingen hier misbruik van kunnen maken.
Uiteindelijk is het voor het grootste deel de verantwoordelijkheid van de posters om niet te veel persoonlijke informatie online te gooien natuurlijk.

Echter vraag ik me af hoe vrij de bots en scrapers dit forum kunnen afschuimen?

Houdt het "management" hier rekening mee?

Zijn er maatregelen die er genomen zijn om dit te voorkomen? (bvb. enkel read rights voor geregistreerde en bvb bruto inkomen topic etc. vanaf 20 posts, ik zeg maar wat)
 
Eigenlijk is het een dubbel antwoord.

Hoe meer inflow van (nieuwe) bezoekers die we krijgen via zoekmachines a la Google/Bing/DuckDuckGo/... hoe interessanter voor ons (om te groeien als community) en de partners van onze adverteerder (= meer ademruimte om de site draaiende te houden want voor niets gaat de zon op). Search Engine Optimalisation is iets waar we ons dagelijks van moeten bewust zijn.

Aggressieve/verdachte scraperbots worden echter geblokkeerd (oa gebaseerd op een lijst van gekende bots en/of automatisch gebaseerd op specifieke patronen). Dit 100% safe krijgen is echter niet mogelijk (user-agents kunnen zéér gemakkelijk vervalst worden).

Er worden geen specifieke topics noch (niet-crew) fora afgeschermd met individuele/specifieke regels. Wat je op een publiek forum zet, is nu eenmaal publiek zichtbaar :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan