craiyon

Bauhaus

Well-known member
craiyon

Uit een artikel in De Standaard, abstract:

"

Een giraf als superheld? Een makkie met AI​


Je kunt het zo gek niet bedenken, of de computer kan het voor je tekenen. Een Space-X-raket in de stijl van Vincent Van Gogh? Klaar! Beeldgeneratoren veroorzaken een revolutie in de grafische industrie.

Probeer het zelf: ga naar Craiyon.com en tik het eerste in wat in je opkomt. Liefst in het Engels, maar in het Nederlands werkt het soms ook. ‘A helicopter in the shape of a banana’. ‘A rabbit eating a car’. Wij probeerden ook ‘a movie poster of a dinosaur destroying Paris in a thunderstorm’. Craiyon doet negen totaal verschillende pogingen om dat beeld voor je te maken, de ene al geslaagder dan de andere. Maar Craiyon is maar een in elkaar geknutseld afkooksel van de geavanceerde beeldgeneratoren zoals Dall-E van AI-pionier Open AI, een organisatie die is opgericht door Elon Musk."

Best wel knap vind ik, en Dall-E zal nóg beter zijn;

craiyon-135742-a-naked-woman-walking-on-the-rings-of-saturnus-in-van-gogh-style-br.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds vandaag mijn testers-account voor Dall-e gekregen.
Dit is een AI-gestuurde "kunstgenerator" waarbij je eigenlijk een vrij random vraag kan stellen en dan gaat hij die uitwerken. Met een test-account krijg je 50 credits die je kan gebruiken.

Mijn eigen voorbeelden
met de zin "A Porsche 718 Boxster driving up a mountain road in Van Gogh Style":
met de zin "Guy counting bitcoins in space in Picasso style"
Met de zin "Greedy guy counting bitcoins in space" (dus zonder stijl en met een adjectief)

nog mensen hier ervaringen mee?
Laat de suggesties van dingen die ik eens moet proberen maar komen trouwens!

Je kan trouwens geen effectieve mensen gebruiken (Elon Musk counting bitcoins, werkt dus niet)
 
Petting zoo from hell, oil painting

Girl with a guitar under a lemon tree

marilyn monroe and elvis presley driving a pink cadillac, movie poster

ik vind het wel jammer dat de AI zo veel moeite heeft met gezichten
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan