Cpu en gpu bottleneck

QiQi

Member
Hallo ik zou graag wat hardware upgraden
Ik heb nu een AMD FX 6350 3.9ghz CPU en een AMD R9 380 GPU
Ik wil deze upgraden naar AMD FX 8350 en een GTX 1070
Ik heb gehoord dat deze cpu een bottleneck zal veroorzaken met de gpu, is dit waar?
Mocht dit het geval zijn, zijn er AMD am3+ socket CPU's die geen bottleneck zal veroorzaken met de GTX 1070?
Alvast bedankt
 
Een 1070 zal die 8350 niet echt bottlenecken. Hangt ook vooral af op welke resolutie je speelt. Op 1440p zal er veel minder afhangen van de CPU dan van de GPU ivm 1080p.
 
Volgens mij eigenlijk wel, maar niet altijd. De FX heeft lage ipc en lage single thread performance. Als je dus een game hebt die veel single core performance nodig heeft, dan is dat een issue... Zeker op lagere resolutie... Een 1070 op 1080p haalt best hoge FPS in oudere AAA games. Volgens mij is de cpu dan de bottleneck. Op 1440p is dat minder het geval...
 
  • Leuk
Waarderingen: QiQi
Geef daar geen geld meer aan aub ...
Welk budget heb je voor ogen voor de upgrade?
ongeveer €100 - 200

Mijn upgrades zijn nu
cpu XF 6350 > XF 8350 €80
gpu R9 380 > GTX 980 €70
ram 8g > 16g €30

totaal ongeveer €180

Is deze upgrade waardig ?
zou bijvoorbeeld nu assasin's creed origins kunnen spelen met 60 fps op max settings, terwijl ik nu 10+ fps heb op lowest settings
 
Ik zou indien mogelijk nog even doorsparen voor bijvoorbeeld een i3-10100F + bijbehorend mobo en 16GB DDR4, aangevuld met een GTX1660 Super of een 5600XT.
Dat zal je +- 300 EUR kosten, maar is wel ineens een enorme upgrade t.o.v. wat je nu hebt.
200 EUR voor wat je daar zelf voorstelt, vind ik het niet waard ..
 
Ik zou indien mogelijk nog even doorsparen voor bijvoorbeeld een i3-10100F + bijbehorend mobo en 16GB DDR4, aangevuld met een GTX1660 Super of een 5600XT.
Dat zal je +- 300 EUR kosten, maar is wel ineens een enorme upgrade t.o.v. wat je nu hebt.
200 EUR voor wat je daar zelf voorstelt, vind ik het niet waard ..
ok bedankt voor de info maar alles is al gekocht
het is de bedoeling om met deze upgrade een paar jaar door te gaan (3-5jaar)
kan deze pc nog mee in de komende 5 jaar?
Ik doe enkel simpele dingen met de computer en dat is internet browsing en gamen op 1080p
geen video editing of dergelijke
 
Als je eisen laag liggen wat betreft gaming, moet dat zeker lukken :). Maar zal sterk van spel tot spel afhankelijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: QiQi
De bottleneck kun je nakijken op deze website
Een FX8350 en een GTX 1070 lijken een perfecte match voor full HD.
De 980 zou een kleine bottleneck veroorzaken op de cpu...

Hier kun je de fps simuleren op verschillende games door je cpu, gpu en resolutie in te geven.
Misschien is het niet 100% accuraat maar het geeft toch een goede indicatie.

Edit, Ik zie dat deze thread al van even geleden is :crazy:
 
De bottleneck kun je nakijken op deze website
Een FX8350 en een GTX 1070 lijken een perfecte match voor full HD.
De 980 zou een kleine bottleneck veroorzaken op de cpu...

Hier kun je de fps simuleren op verschillende games door je cpu, gpu en resolutie in te geven.
Misschien is het niet 100% accuraat maar het geeft toch een goede indicatie.

Edit, Ik zie dat deze thread al van even geleden is :crazy:

Heb net eens die site gebruikt voor mijn config en mijn 5800x3d zou zogezegd mijn AMD 6950xt 21% bottlenecken. Maw, die site valt best volledig te negeren.
 
Terug
Bovenaan