Consumptiecheques

kay-gell

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik heb dus consumptiecheques op mn sodexo card.
Maar als ik nu naar de winkel ga pakt die automatisch die betaling van mn consumptie saldo ipv de normale cheques.
Das vervelend want ik zou binnen een paar weken ofzo die cheques willen gebruiken om mee uit te gaan eten ofzo. Tegen dan zijn die dus op.
Is daar een oplossing voor?
 
Ik heb dus consumptiecheques op mn sodexo card.
Maar als ik nu naar de winkel ga pakt die automatisch die betaling van mn consumptie saldo ipv de normale cheques.
Das vervelend want ik zou binnen een paar weken ofzo die cheques willen gebruiken om mee uit te gaan eten ofzo. Tegen dan zijn die dus op.
Is daar een oplossing voor?
Moeten ze dat in de winkel zelf niet selecteren dst je daarmee gaat betalen?
 
Nope, geen oplossing voor. De cheques die het snelst vervallen worden eerst opgebruikt.
Oplossing voor probleem met uitgeven consumptiecheques in winkel naar keuze in de maak

Consumenten zullen binnenkort zelf kunnen beslissen met welk type cheque — consumptie, eco of maaltijd — ze willen betalen in de winkel. Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) heeft daarover een akkoord bereikt met de sector.



@kay-gell
Consumenten die alsnog problemen ondervinden kunnen bij de klantendienst van de uitgever van de cheques terecht. Die kan het saldo van de verschillende cheques dan handmatig aanpassen.
 
Oplossing voor probleem met uitgeven consumptiecheques in winkel naar keuze in de maak

Consumenten zullen binnenkort zelf kunnen beslissen met welk type cheque — consumptie, eco of maaltijd — ze willen betalen in de winkel. Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) heeft daarover een akkoord bereikt met de sector.



@kay-gell
Consumenten die alsnog problemen ondervinden kunnen bij de klantendienst van de uitgever van de cheques terecht. Die kan het saldo van de verschillende cheques dan handmatig aanpassen.
Merci!
 
Ter info.
Antwoord van sodexo

Dag Kjell,


We hebben jouw e-mail over de keuze voor de Consumption bij jouw aankoop goed ontvangen.


Graag verduidelijken we even waarom jouw Consumption Pass werd gebruikt in plaats van jouw
Lunch Pass /Eco Pass.


• Bedrag: Eerst wordt gekeken naar het saldo van jouw Lunch Pass/Eco Pass. Als dat onvoldoende is om
de aankopen te betalen, maar je met jouw Consumption Pass wel het volledige bedrag kan betalen,
dan gaat de transactie automatisch door met de Consumption Pass.
• Vervaldatum: Daarna wordt gekeken welke cheques eerst vervallen. Als het saldo van je Lunch
Pass/Eco Pass voldoende is om jouw aankopen te betalen maar jouw Consumption Pass vervallen
eerder, dan gaat de transactie ook automatisch door met de Consumption Pass.
Omdat we graag op uw vraag willen inspelen, stellen we het volgende voor: wij stellen het bedrag
dat van jouw Consumption Pass werd gehaald, opnieuw ter beschikking op jouw Cadeau
Pass/Consumption Pass.


Dit is wat er nu verder gebeurt:


1. Opladen van je Cadeau- of Consumption Pass-rekening met het bedrag van je aanvraag. Dit
gebeurt binnen 5 werkdagen.
2. Je krijgt een email die de oplading in jouw voordeel bevestigt.
3. Mogelijkheid om dit bedrag uitsluitend te gebruiken bij onze handelaars die zijn aangesloten
bij het Cadeau Pass-netwerk (en niet het netwerk van de Consumption Pass). Ga naar
Sodexo4You om een winkel te vinden.
4. Enkele weken later vindt een automatische aanpassing plaats: het bedrag van je aanvraag
wordt van je Lunch Pass- of Eco Pass-rekening gehaald.
5. Er volgt een email die deze aanpassing bevestigt.


Kies je voor deze oplossing, dan vragen we jou het volgende:


– het bedrag van jouw aankoop
– de dag van jouw aankoop
– de winkel waar je kocht
– het nummer van de streepjescode op jouw Sodexo Card
(Je vindt dit onderaan op de achterkant van de kaart)


Belangrijk om weten: Dit kan opnieuw gebeuren. Het systeem zal immers altijd eerst de cheques
kiezen met een waarde die je volledige aankoop dekt en vervolgens de cheques met de
dichtstbijzijnde vervaldatum. Aangezien je Consumption Pass de dichtstbijzijnde vervaldatum
hebben, is het zeer waarschijnlijk dat zij opnieuw als eerste gebruikt worden.


Je kan ook onze FAQ raadplegen voor bijkomende informatie.


Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je nog andere vragen dan mag je ons altijd opnieuw contacteren.


Wij wensen je een fijne dag verder,
 
Terug
Bovenaan