Configuratie check

Crunchy

Member
Intel Core i7-13700K of i9-13900K
Deepcool LS520 SE
Geforce RTX 4080 of RTX 4090
Teamgroup Delta RGB 32GB DDR5 6000 CL38(2x16GB)
2TB Kingston KC300 PCIe 4.0 NVME
1TB Kingston KC300 PCIe 4.0 NVME
MSI Z790 Tomahawk Wifi DDR5
MSI MPG A1000G Gold PCIE5
Fractal Design Define 7 Black + Light TG Midi Tower Behuizing

Dit zou mijn setup zijn.
Het enigste waarover ik twijfel is de processor en de gpu.
Waarom maar LS520 ipv LS720?Ik ga nog een dvd schrijver gebruiken ook in de case.
Mijn plan is dan om later een Samsung Odyssey G7(4K) aan te kopen.(nu nog een 1920x1080 monitor).Vooral om te gamen.
Dit alles zou ik aankopen bij Megekko.
Mijn budget 3500-4000€.
Niet van plan om te overclocken.
 
alst om te gamen is dan kan ik alleen maar amd 7800x3d aanraden door zijn grote L3 cache
Ik ben daar niet zo vanop de hoogte,maar volg het wel een beetje.
Er zouden veel problemen zijn met deze processor(doorbranden bij gebruik van ASUS mb).En met updaten van BIOS heb ik zeker geen ervaring.
Ik weet niet ofdat dit ook het geval is bij bv gebruik van een MSI mb(doorbranden).
 
Veel problemen is weer ferm overdreven. Als er 1 post op reddit komt is het direct drama, net zoals de 4090 connectors die opbrandden, daar was er nog meer drama rond en bij uiteindelijke cijfers had 0.04% er last van (wat dan nog user error was in merendeel van de gevallen)

bios update:
 
bios updaten tegenwoordig is niet meer werk dan een programma te installeren.
Zelfs nog minder werk. Tegenwoordig moet je gewoon een voeding hebben en kan je via usb poort achteraan met usb stick de BIOS al flashen. Zeker met die nieuwe AM5 borden.

Voor de rest ziet alles er zeker goed uit. Een 7800X3D is zeker ook een optie om te overwegen.
 
Terug
Bovenaan