Computer voor Adobe / aansturen printer & plotter

Chickenlal

Well-known member
Crowdfunder FE
Hey,

Heb een nieuwe pc nodig voor in mijn productieruimte en ben er eigenlijk al lang uit om te zien wat voor onderdelen nu prijs / kwaliteit de beste zijn eigenlijk.
Dit betreft een volledige build incl SSD, voeding en case.

De PC is voor het aansturen van een large format printer & plotter.
Deze moet dus de RIP software kunnen draaien die de bestanden klaarmaakt en naar de printer verzend.
Daarnaast gewoon vlot Adobe Illustrator en eventueel photoshop draaien, echt ontwerpen ga ik er nooit doen, dat doe ik op de PC boven, maar kleine aanpassingen en/of dingen fixen met de klant moet natuurlijk wel deftig lukken.

De vereisten voor deze RIP software zijn als volgt, deze zijn volgens mij voldoende ook voor Adobe :-)

Minimum Specs

• Windows 7 – 10, Server 2008 R2 (64bit), Windows Server 2016 with Desktop Experience
    • Processor: Intel® Core™ i7 Processor
    • Memory: 8 GB
    • Hard Disk: 160 GB SSD

Recommended Specs

Small
Max 2 Printers with 1 Simultaneous Ripping process per Printer

• Windows® Windows 7 – 10, Server 2008 R2 (64bit), Windows Server 2016 with Desktop Experience
    • Processor: Intel® Core™ i7 Processor 2.7 Ghz and above
    • Memory: 16 GB
    • Hard Disk: 500 GB SSD (SATA 3.0 (6 Gbit/s) Controller)

Ik zou dan zoiets kiezen. Is perfect voor simpel Photoshop en grafisch gebruik.

mY8vOvi.jpg

Je zal enkel wel een GPU moeten hebben als je zwaardere toepassingen in Photoshop wil draaien.

Een AMD RADEON PRO WX 2100 of 4100 variant is ook meer dan voldoende voor zwaardere toepassingen.

Thanks voor de snelle response :)

Een GPU voor illustrator is nie persé nodig? Want als ik nu illustrator open doe op het pc'ke beneden dan klaagt die dat er geen GPU in zit :D

Thanks voor de snelle response :)

Een GPU voor illustrator is nie persé nodig? Want als ik nu illustrator open doe op het pc'ke beneden dan klaagt die dat er geen GPU in zit :D
Voor Illustrator heb je inderdaad wel een GPU nodig. Voor Photoshop enzo niet persé als het niet te zwaar is.

Deze zijn wel deftig voor puur workstation gebruik. Andere GPU's zijn veel te duur op dit moment.

Terug
Bovenaan