Werk Cao 90

D

Deleted member 2181

Guest
Hoe redelijk onredelijk zijn jullie cao 90 doelen?
En wat staat er bv in?
Max bedrag bruto?
 
Ik ben hier ook wel benieuwd naar!
We moeten ook nog iets zien te vinden voor dit jaar.

We hebben een jaar omzetstijging gedaan:
100% bij dezelfde omzet vorig jaar, 95% voor 70% van omzet vorig jaar...
Ik ken de exacte percentages niet meer. Het kwam er gewoon op neer dat we sowieso 90% van maximum hadden.

Mindering van papierverbruik door digitalisering werd ook al gebruikt. De referteperiode was 2 maanden. Gewoon extra papier bestellen ervoor, zodat we geen moeten bestellen gedurende de “belangrijke periode” ...
 
Bij ons zitten daar overdreven veel objectieven in, waar de gewone werknemers weinig of geen invloed op hebben. In totaal een €1000 bruto te verdienen, waarvan gemiddeld 500-600 behaald wordt.

Bijvoorbeeld:

- x% savings jaar over jaar (investeringen worden niet bepaald door lokaal management en werknemers hebben er al helemaal geen inspraak in)
- audits behalen binnen de groep (die dan steeds verplaatst of gecancelled worden)
- kwaliteit van producten (enorm veel ontbrekend of te laat geleverd materiaal waardoor kwaliteit van uiteindelijke product naar beneden gaat)
 
Tjah, bij ons is het wel gekoppeld aan de winstmarge op holding niveau. 5mrd omzet in totaal waar onze divisie 200M van opbrengt. Departement waar ik in zit misschien 20M.

Op einde van het jaar komen er paar 1000 euro bonus bij of niet. We lachen er altiid mee dat de rest onze bonus moet verdienen.
 
Terug
Bovenaan