buur stort aarde op mijn bouwgrond

mrgorillaz

New member
Ik zit met volgend probleem:
een buur of de ontwikkelaar die het hem verkocht heeft, heeft overtollige aarde met cementresten op mijn bouwgrond gestort
aangezien ik niet in de buurt woon, vroeg ik me af wat ik kan doen?
 
Idd. Ik zou allereerst ne keer gaan klappen. Wss kan dat voorlopig geen kwaad zeker dat da daar ligt ? Ik zou zeggen: “tegen (vul zelf maar tijd in) wil ik wel dat t hier terug proper is.”
 
ik weet niet wie het is
er liggen 2 bouwgronden aan waar ze aan het bouwen zijn
het is ook niet zomaar een beetje aarde, het gaat hier over tonnen aarde
 
Kan geen kwaad is wel heel kort door de bocht he.
Als die berg nu ligt waar later bvb zijn tuin komt gaat zijn grond onder die hoop waarschijnlijk zo samengedrukt en dood zijn dat hij daar meer voorbereidend werk gaat hebben tov gewoon braakliggend terrein.
Nog los van eventuele "verontreiniging" , daarom geen vuil-vuil maar gewoon al steen(puin) enzo.
Maar ja, probeer eerst eens gewoon die aannemer te pakken te krijgen, voor hetzelfde geld is die berg morgen weg, was er gewoon even een transportprobleem.
 
Kan geen kwaad is wel heel kort door de bocht he.
Als die berg nu ligt waar later bvb zijn tuin komt gaat zijn grond onder die hoop waarschijnlijk zo samengedrukt en dood zijn dat hij daar meer voorbereidend werk gaat hebben tov gewoon braakliggend terrein.
Nog los van eventuele "verontreiniging" , daarom geen vuil-vuil maar gewoon al steen(puin) enzo.
Maar ja, probeer eerst eens gewoon die aannemer te pakken te krijgen, voor hetzelfde geld is die berg morgen weg, was er gewoon even een transportprobleem.
dan nog zijn dit eigenlijk geen normale praktijken, zonder enige toestemming doe je gewoon geen zulke zaken.
 
Dit is gewoon sluikstorten. Voor hetzelfde geld ligt er volgende week nog meer.

Ik zou het melden bij de politie en uw grond ontoegankelijk maken.
 
Idd melden bij de politie.
Het gaat veel meer effect hebben als de wijkagent daar is stopt en vraagt wat die grond daar doet. En als het ooit een probleem wordt heb je een papieren spoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik vermoed dat er ter plaatse wel werfhekken/toestellen staan met de gegevens van de betrokken aannemer? Onmiddellijk bellen naar de aannemer om een uitleg te vragen en te melden dat ze binnen de week hun uitgegraven aarde weer van je grond verwijderen en je grond proper achterlaten.

Indien je nergens te weten kan komen welke aannemer, effectief naar politie stappen.
 
Toen wij onze bouwgrond hadden gekocht ontdekt dat er iemand op regelmatige basis zijn afval van mosselen, samen met nog ander afval, dropte. 🧐

Het is gestopt na het plaatsen van een bord "sluikstorten verboden".
 
Toen wij onze bouwgrond hadden gekocht ontdekt dat er iemand op regelmatige basis zijn afval van mosselen, samen met nog ander afval, dropte. 🧐

Het is gestopt na het plaatsen van een bord "sluikstorten verboden".
Hier staat er ook zo'n bord maar de betekenis lijken velen niet te snappen.
 
Kan geen kwaad is wel heel kort door de bocht he.
Als die berg nu ligt waar later bvb zijn tuin komt gaat zijn grond onder die hoop waarschijnlijk zo samengedrukt en dood zijn dat hij daar meer voorbereidend werk gaat hebben tov gewoon braakliggend terrein.
Nog los van eventuele "verontreiniging" , daarom geen vuil-vuil maar gewoon al steen(puin) enzo.
Maar ja, probeer eerst eens gewoon die aannemer te pakken te krijgen, voor hetzelfde geld is die berg morgen weg, was er gewoon even een transportprobleem.
Om maar te zwijgen over het feit dat grond afvoeren ook gewoon geld kost. Waarschijnlijk ook de reden dat die berg nu op zijn bouwgrond ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan