Business School

Aangezien je een prof. bachelor hebt, kan je 'in principe' geen MBA doen.
Tenzij de business school wat desperate is. Ofwel had je grote onderscheiding en ben je ondertussen op het werk reeds manager.

Om uw CV te upgraden kan je een master accountancy doen (ku leuven/kortrijk) of master business economics optie accountancy (ugent) , maar daar ga je wel aan 120 studiepunten liggen (want schakelprogramma nodig) en dat zal niet simpel zijn om al werkend te combineren.
Je gaat ook meerdere gelijkaardige vakken van de MBA krijgen met soms dezelfde proffen als Vlerick, dus je zal bijleren.
Inschrijvingsgeld is hetzelfde als een reguliere student, dus peanuts.

Een postgraduaat aan Ehsal of fiscale hogeschool etc. behoort ook tot de mogelijkheden als je werkervaring hebt.
Dat geeft je wat extra praktijktheorie, maar is wat minder hoog aangeschreven als je geen master hebt als basisdiploma.

En let op met wat @cege zegt over niveau, want die heeft een wetenschappelijke Phd met nog wat master bedrijfseconomie alhier en master huppeldepup aldaar ertussen gefietst.
Dat is niet iedereen gegeven.

Laatst bewerkt:
Ben ook eens langs geweest bij de verschillende executive MBAs in de omgeving. Werkgever zou brtalen maar moestdan wel iets tekenen dat ik x jaar in dienst ging blijven en anders moest ik kosten terugbetalen.

Ingangsexamens zijn echt lachertje als ze weten dat je werkgever betaalt. Mss als je beurs wilt is het anders mogelijks.

Inhoudelijk leek het nogal veel lucht dat er verkocht werd. De prijzen liggen veel te hoog voor de kennis.
Ik zou het overegen als ik een internationale job zou ambiëren. Zou dan wel zeker de MBA niet in België doen.

Maar aangezien ik gewoon in België wou blijven zag ik de meerwaarde niet. Je kan oerfect directeur/CEO worden in BE zonder MBA. Eens in die positie zijn er ook specifieke executive courses waar meer high level mensen zitten en de netwerking beter is imo.

En let op met wat @cege zegt over niveau, want die heeft een wetenschappelijke Phd met nog wat master bedrijfseconomie alhier en master huppeldepup aldaar ertussen gefietst.
Dat is niet iedereen gegeven.

Denk dat iedereen met een master tew of hir veel zaken gaat tegengekomen die ze nog niet gezien hebben. Als je al een MBA doet is dat in zo'n geval natuurlijk meer voor de connecties en dat je Vlerick of Antwerp Management School op uwe Linkedin kan zetten.

Ingenieurs ofzo die een MBA (of 'business' masterprogramma direct na hun studies) doen, ja die leren natuurlijk wel heel wat nieuwe en belangrijke zaken om hun corporate carrière een serieuze duw te geven.

Een MBA op latere leeftijd zal wel zinvoller zijn.

Tot op een bepaalde leeftijd, of misschien beter ervaringsniveau, wellicht wel maar nadien is dat ook toch wel heel snel in vrije val.

Ik zou er wellicht niet echt iets nieuw opsteken, buiten dan een zoveelste extra model dat mooi in een boek in de kast staat, maar waar ik verder ook niet direct iets mee zal doen.

Terug
Bovenaan