(BOB)

Galaxy

Active member
Hallo,

Is hier iemand die meer weet over basisondersteuningsbudget?
Heb al wat zitten googlen , maar begrijp het niet allemaal.
Collega van mij trekt dit boven op zijn loon en is niet andersvalide.(wel wat kosten aan) maar niet officieel.

Alvast bedankt
 
Ik begrijp niet dat die Full time werkt en 300€ bijkrijgt zonder dat hij Andersvalide is officieel en zen bankzaken zelf regelt.
Ik ben andersvalide en had hier zelfs nog nooit van gehoord.
Komen die bij u thuis en regelen die u bankzaken ook ofzo?Ik vind dat toch allemaal straf,omdat ik hier nooit niks van gehoord heb en 300€ toch redelijk wat geld is bovenop zijn full time contract.
De rest begrijp ik wel,bedankt voor de input.
 
Ik begrijp niet dat die Full time werkt en 300€ bijkrijgt zonder dat hij Andersvalide is officieel en zen bankzaken zelf regelt.
Ik ben andersvalide en had hier zelfs nog nooit van gehoord.
Komen die bij u thuis en regelen die u bankzaken ook ofzo?Ik vind dat toch allemaal straf,omdat ik hier nooit niks van gehoord heb en 300€ toch redelijk wat geld is bovenop zijn full time contract.
De rest begrijp ik wel,bedankt voor de input.
Een van de voorwaarden is een erkende handicap hebben.
Of je al dan niet werkt lijkt me geen voorwaarde te zijn.
Van bankzaken regelen lees ik niets. Mogelijk kan je met dat budget iemand daarvoor betalen.
 
Dan weet die gast niet dat ze hem prolly als kind gehandicapt hebben verklaart.
Want hij zei dat hij niet andersvalide is, bedankt voor de input.
 
Aangezien de lijst van VAPH moet komen, gaat die kerel echt wel een handicap statuut hebben hoor.
En anders gaat hij nogal serieus mogen dokken als ze er achter komen dat hij geen handicap heeft, ze gaan jaren terug om je te laten terugbetalen.
Bij veel mensen met een handicap zit die schrik er altijd wel in, dat ze ergens onterecht (de overheid maakt wel eens fouten en komt dan achteraf zeggen dat het onterecht is) vergoedingen gekregen hebben en ze jaren later mogen terugbetalen.
Vergeet niet dat er verschillende instanties zijn waarbij je een handicap statuut kunt hebben, dat je bij de ene erkend wordt als persoon met handicap betekent nog niet dat de ander dat ook zo ziet.

Trouwens de overheid is echt enorm onoverzichtelijk over waar je nu precies allemaal recht op hebt. Het verbaast me niets dat er zoiets is als BOB waar bijna niemand iets van af weet.
 
Aangezien de lijst van VAPH moet komen, gaat die kerel echt wel een handicap statuut hebben hoor.
En anders gaat hij nogal serieus mogen dokken als ze er achter komen dat hij geen handicap heeft, ze gaan jaren terug om je te laten terugbetalen.
Bij veel mensen met een handicap zit die schrik er altijd wel in, dat ze ergens onterecht (de overheid maakt wel eens fouten en komt dan achteraf zeggen dat het onterecht is) vergoedingen gekregen hebben en ze jaren later mogen terugbetalen.
Vergeet niet dat er verschillende instanties zijn waarbij je een handicap statuut kunt hebben, dat je bij de ene erkend wordt als persoon met handicap betekent nog niet dat de ander dat ook zo ziet.

Trouwens de overheid is echt enorm onoverzichtelijk over waar je nu precies allemaal recht op hebt. Het verbaast me niets dat er zoiets is als BOB waar bijna niemand iets van af weet.
Dit is idd 1 van de vele zwakke punten van de overheid.
De zoon van mijn vriendin heeft een beperking van 80%.
Om de zoveel maand ontvangen we wel weer een document van de overheid waar ze dan weer alles kan invullen en aanvragen omdat ginds de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet.

Ook op covid gebied was/is dat een ramp.

Naar eigen zeggen heeft hij ook geen beperking hoor ;).
 
Terug
Bovenaan