Boardgame in promotie gespot?

Wij beginnen een 6-spelergame altijd om 11u en hebben doorgaans gedaan rond 23u-23u30. Kan zijn dat het occasioneel eens een uurtje vroeger gedaan is, maar is toch eerder uitzondering dan regel.
 
Wat @Spoox zegt (is trouwens onze BG spelers groep, nieuwe spelers zijn altijd welkom als ge eens wilt spelen @Noctilucus). Die uren zijn wel incl. avondeten.

Maar ge moet toch echt rekenen op 8u-12u gamen als gemiddelde, met 6 man (wat de standaard is voor Ti4) .
6u is haalbaar met 4 man en/of als het allemaal HEEL snelle spelers zijn en/of er geen conflicten zijn EN de objectives ook te scoren zijn en/of het allemaal newbies zijn met ene veteraan die gewoon iedereen bij elkaar veegt en snel wint.
<6u is niet realistisch in elk normaal scenario dat ik kan bedenken.

En om het wat erger te maken, dat is de standaard variant. Er is ook een optie om tot 14 punten te spelen ipv tot 10. Dat is voor degenen die het basisspel niet lang genoeg vinden :laugh:.
En als ge met meer dan 6 speelt, zijt ge ook voor 20u vertrokken, dus dat doen we ook niet meer :tongue:.
 
Oh ik kan wel een scenario voor morgen bedenken om het op 2u gedaan te krijgen:
  • Begin ronde 2 springt @Smodge weer op mijn homesystem en komt mij ambeteren.
  • Einde ronde 2 flip ik de tafel en smijt ik iedereen uit mijn huis.
Dat zal +/- 2u spelen zijn geweest, en ik tel dat dan als ne win voor mij :coolbrows:.
 
Wat @Spoox zegt (is trouwens onze BG spelers groep, nieuwe spelers zijn altijd welkom als ge eens wilt spelen @Noctilucus). Die uren zijn wel incl. avondeten.

Maar ge moet toch echt rekenen op 8u-12u gamen als gemiddelde, met 6 man (wat de standaard is voor Ti4) .
6u is haalbaar met 4 man en/of als het allemaal HEEL snelle spelers zijn en/of er geen conflicten zijn EN de objectives ook te scoren zijn en/of het allemaal newbies zijn met ene veteraan die gewoon iedereen bij elkaar veegt en snel wint.
<6u is niet realistisch in elk normaal scenario dat ik kan bedenken.

En om het wat erger te maken, dat is de standaard variant. Er is ook een optie om tot 14 punten te spelen ipv tot 10. Dat is voor degenen die het basisspel niet lang genoeg vinden :laugh:.
En als ge met meer dan 6 speelt, zijt ge ook voor 20u vertrokken, dus dat doen we ook niet meer :tongue:.
Wij spelen dat met onze groep wel geregeld met 8, maar denk dat iedereen wel al mee doet sinds twilight imperium 2 ofzo. Duurt volgens mij nooit langer dan 10u, eten en rookpauzes inbegrepen.
 
  • Wow
Waarderingen: Lint
Wij spelen dat met onze groep wel geregeld met 8, maar denk dat iedereen wel al mee doet sinds twilight imperium 2 ofzo. Duurt volgens mij nooit langer dan 10u, eten en rookpauzes inbegrepen.
Teach me, please!! :eek:

Ik weet oprecht niet hoe dat mogelijk is.
Wij hebben 1 keer met 8 gespeeld, en zijn 23u bezig geweest. Never again.

(ik speel trouwens ook al vanaf ti2, maar pas echt intensief vanaf 3)
 
Teach me, please!! :eek:
Ik weet oprecht niet hoe ge dat haalt.

Wij hebben 1 keer met 8 gespeeld, en zijn 23u bezig geweest. Never again.
(ik speel trouwens ook al vanaf ti2, maar pas echt intensief vanaf 3)
Ik herinner me vooral dat de setup nogal belachelijk veel tijd in beslag kan nemen, bij ons heeft er ene bijvoorbeeld een hoop hulpstukken ge3Dprint en zelfs een custom bord gemaakt waar ge de system maar in moet klikken. Spaart al een hoop tijd uit.
 
Ik herinner me vooral dat de setup nogal belachelijk veel tijd in beslag kan nemen, bij ons heeft er ene bijvoorbeeld een hoop hulpstukken ge3Dprint
Yup dat hebben wij hier ook.... helpt niet.
Volgende tip graag!! :tongue: :laugh:
 
Terug
Bovenaan