BMW cruise control blijft stijgen tot 180km/u

Horse

Well-known member
Volgende week komt er iemand kijken om mijn BMW over te kopen. Typisch dat ik enkele dagen voordien iets voorheb natuurlijk :)
Soit. Volgend probleem doet zich sinds gisteren voor: wanneer ik cruise control enable, start hij op 50km/u en stijgt zeer snel tot 180km/u

Alsof ik die hendel constant induw, om te verhogen.
Wat kan dit zijn? Kan ik mijn wagen een full reboot geven? Hoe? Misschien dat het daarmee is opgelost?

ps: ik heb mijn wagen laten kuisen bij een professioneel bedrijf zodat hij nu echt proper staat, zouden die (zeep?) producten daar iets mee kunnen te maken hebben? De dag nadat de wagen volledig gekuist werd heb ik dit opeens voor :S

ik heb die mensen gecontacteerd over dit voorval, maar ze negeren mijn sms'je


Nog iets raars: ik reed gisteren over een vluchtheuvel en opeens had ik zogezegd die knop LIM ingedrukt en was die enabled, wtf?
het is alsof die knoppen op het stuur ongewild aan gaan
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er toch op dat die knoppen idd worden aangestuurd. Mss water ofzo in gelopen?
 
Ken je niemand met een compressor en blaaspistool? Anders zou ik dat eens goed proberen droogblazen
en als er ergens vocht tussenzit, zie je kleine lijntjes vloeistof wegvloeien.
 
Op Bimmerboard was er iemand die het hele dashboardscherm van zijn Taycan naar de vaantjes had gekregen door die professioneel te laten detailen en er een beschermde folie op te laten kleven. Dat was toen ook een hele shitshow met getouwtrek over garantie met Porsche en de detailer. Er was dus duidelijk water in gelopen. Lijkt me hier ook zo'n geval dat iemand zijn werk iets té goed heeft gedaan.

Edit: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=71920.msg1893441#msg1893441
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als iets te ijverig geweest met het gebruik van kuisproduct en/ of water.
Je kan dat proberen droogblazen, kans is wel reëel dat het niet opgelost is daardoor.
Waarschijnlijk zit het in het mechanisme van de knop en is dat nu opgedroogd en veroorzaakt slecht contact. Enige oplossing is dan nieuwe knopjes.
Gaat een kostelijk grapje worden, zuur als je hem wilt verkopen. Maar als de limiter ongewild aangaat dan kan je deze natuurlijk zo niet verkopen.
 
Terug
Bovenaan