Bevel tot betalen verkeersboete ontvangen, maar persoon is ondertussen overleden

cG`

New member
Mijn vader is recent overleden. Een paar dagen later zat er een Bevel tot betalen van een verkeersboete in zijn brievenbus.
Het gaat over een snelheidsovertreding begaan op 4 maart 2021, die hij betwist had, maar dat is niet aanvaard (brief op 4 mei).
Hij heeft de boete dan blijkbaar te laat betaald (27 mei), en nu moet er nog €36 betaald worden.

Moeten de erfgenamen dit bedrag betalen?
Of vervalt de boete aangezien de persoon - die de overtreding begaan heeft - ondertussen overleden is? En indien dit het geval is, moet dit ergens gemeld worden?
 
Ik denk dat je best eens belt naar het telefoonnummer dat bij op de brief staat. Die mensen weten dat wel.
 
Ja dat ga ik sowieso nog doen, maar het is altijd handig om voorbereid te zijn :) En misschien heeft er iemand hier al iets gelijkaardigs meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Innige deelneming eerst en vooral. De schulden gaan over naar de erfgenamen die de erfenis hebben aanvaard, bv. als je de helft erft dan ook de helft van de boete. De strafvordering vervalt bij overlijden, maar hier lijkt de boete al voor het overlijden te zijn uitgesproken.
Je kan de schulden wel aangeven in de erfbelasting zodat er minder belastingen worden gerekend.
 
Innige deelneming eerst en vooral. De schulden gaan over naar de erfgenamen die de erfenis hebben aanvaard, bv. als je de helft erft dan ook de helft van de boete. De strafvordering vervalt bij overlijden, maar hier lijkt de boete al voor het overlijden te zijn uitgesproken.
Je kan de schulden wel aangeven in de erfbelasting zodat er minder belastingen worden gerekend.
Bedankt voor het duidelijke antwoord. Dit is wat ik zelf ook dacht, maar een aantal familieleden twijfelden hier aan.
 
Terug
Bovenaan