Behoud woonbonus bij veranderen van bank?

nocturnae

New member
Wij gaan binnenkort verbouwen (dak eraf, nieuw dak erop + dakkapel en volledig inrichting als bruikbare ruimte), en zullen hiervoor een extra lening moeten aangaan.

We zijn al van 2014 aan het afbetalen aan onze originele leningen (hypotheek met woonbonus + 2e lening op mandaat), en we zullen dus sowieso terug naar onze bank moeten (raming was 80k).

Nu wil ik natuurlijk het onderste uit de kan halen :) hoewel we onze leningen al 2x hebben laten herzien, ligt onze vaste rentevoet nog zeker 1% hoger dan huidige nieuwe leningen. Is wel te begrijpen, banken doen veel om nieuwe klanten binnen te halen, maar lijkt mij toch dat er wel nog wat mogelijkheden zijn.

Nu mijn grote 'angst' is dat onze bank zich in een machtspositie bevindt omwille van de woonbonus die we nog hebben. En zeker omdat we nog een aantal jaar de verhoogde tegemoetkoming hebben. En ik vind niet meteen terug of je de woonbonus ook behoudt als we van bank veranderen. Bij een herziening wel, maar bij veranderen van bank vrees ik er een beetje voor.

Weet iemand toevallig het antwoord? :')
 
Terug
Bovenaan